מותאם לקבוצות: נטעים-נתיבות
מטרת הפעולה
להמחיש לקבוצה את המושג, שהחניכים יבינו את המשמעות ואת הגודל של כבוד הבריות.
מבנה הפעולה
מהלך הפעולה
אנחנו לא מודיעים לחניכים על נושא הפעולה, אנחנו פותחים אותה בהמחשה.
מבקשים מח ניך אחד לדבר במשך דקה על נושא מסוים, לפני הפעולה קובעים מראש עם חניך/שניים שמתי שהחניך מדבר הם יצטרכו להפריע לו(שימו לב שזה קורה במידתיות ובלי לפגוע)
מספרים את הסיפור "2 אחים ושיבולים" שנמצא בנספח מס' 1.
משתפים מסך ומקרינים את הסרטון "שניים על גשר" בקישור הבא
אחרי הצפייה כדאי לעבד טיפה את הסרטון, כלומר לשאול:
משתפים שוב מסך ומציגים לחניכים סיטואציות( נספח מס' 2) ומפתחים מעין דיון קטן על כל סיטואציה, איך הם היו פועלים בכל סיטואציה שמוצגת.
אז אחרי שהחניכים קיבלו הרבה חומר למחשבה, סרטון, סיפור, המחשה וסיטואציות חברתיות זה הזמן להגיע לחלק של המחשבה(;
אז נשאל אותם מה הם מוצאים מכנה משותף בין כל מה שנעשה בפעולה היום? ולנסות לעבד אותם, חשוב לסכם גם מהצד שלכם, להסביר לחניכים את החשיבות של כבוד בין בני האדם ולתת דוגמה של תוצאה לא טובה של חוסר כבוד בסרטון ובהמחשה שביצעתם בהתחלה.
לתת דוגמא של תוצאה טובה של כבוד בסיפור על האחים והשיבולים.
ושבעז"ה נזכה לכבד יותר אחד את השני, פחות להנמיך את האחר ויותר להגביה את עצמינו:)
הפעולה הוכנה בפרוייקט הכנת פעולות של צוות נירים איזור מר"צ ע"י:
איתן גבאי, ידידיה לוין, מעין שטיינמיץ ואליה כהן
אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.
מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.
על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.