נבקש מהחניכים להביא שלושה דפים , דף אחד לקפל 3 פעמים , דף שני לקפל 5 פעמים ודף שלישי להשאיר כמו שהוא .
נבקש מהחניכים לנסות לקרוע את הדפים . את הדף הלא מקופל לא תהיה בעיה לקרוע , את הדף המקופל 3 פעמים יהיה יותר קשה לקרוע אבל אפשרי , ואת הדף שמקופל 5 פעמים הם לא יוכלו לקרוע
נשאל את החניכים , מה היה לכם הכי קשה לקרוע , מה היה קל ?
סיפור :
מעשה באדם זקן שהיו לו שלושה בנים, ועמד למות.
ורצה לדבר עם שלושת בניו לפני מותו.
קרא לראשון ואמר לו: "לך והבא לי ענף"
על אף שלא הבין הבן את כוונת אביו ,הלך והביא ענף.
ביקש האב מבנו: "שבור אותו". ושבר אותו בקלות רבה.
"לך והבא שני ענפים" מבקש האב. הולך הבן וממלא את בקשת אביו.
"שבור אותם" והבן שובר אך הוא כבר צריך להפעיל יותר כוח.
"לך והבא שלושה ענפים ונסה לשוברם" מבקש האב בפעם האחרונה,
והבן הולך ומביא שלושה ענפים אך לא מצליח לשוברם.
כך חוזר על עצמו הסיפור גם עם הבן השני והשלישי.
אומר להם האב:
"דעו לכם, שכשתהיו בנפרד, יצליחו "לשבור" אתכם מהר וללא קושי, אך כשתהיו מאוחדים,
גם הכוחות הכי חזקים לא יצליחו לשבור אתכם!
כשאנשים ביחד , כמו בדף המקופל , יותר קשה לשבור אותם , יש בהם יותר כוח , לעומת זאת כשאדם יחיד , כמו הדף הלא מקופל הוא חלש יותר .
ג. – ראו דף לימוד בסוף הפעולה.
ד.איך זה קשור אלינו
נבקש מהחניכים לחשוב איך ישתמשו בכוח הקבוצה לטובת הכלל , איך יוציאו מהכוח אל הפועל.
ה.סיכום :
הבנו מהי קבוצה , מה היא תורמת ולמה יש בה כוח .
למדנו שישנן דרכים רבות להשתמש בכח זה, היכולות להועיל גם לקהילה, המשפחה והחברה שלנו.