fbpx
חפש:

פעולה לשבוע קבוצה 2

 

חשיבות הקבוצה (לקבוצות קטנות )

 

מטרת הפעולה: 

החניכים יבינו מה הכוח של קבוצה , למה היא משמעותית ולמה צריך אותה , ואיך להוציא ממנה לפועל.

      מבנה הפעולה:

א.         מה זאת חבורה ?

ב.         למה צריכה להיות חבורה ? למה היא מועילה ? מה הכוחות שלה?

ג.          נק’ להעמקה : מעשה מתוך לימוד

ד.         איך זה קשור אלינו?

ה.         סיכום

מהלך הפעולה:

 

  • א. מה זאת חבורה ?עדיף לבצע לפני הזום, כך שלזום עצמו החניכים יבואו עם התשובות.

אפשרות 1:

נפתח לוח בפדלט  עם השאלה “מה זו קבוצה ואיזה סוגי קבוצות אתם מכירים?”

נשלח לחניכים שיענו ונשתף מסך.

נשאל: מהם ההבדלים בין הקבוצות ?

  • מה כל קבוצה תורמת?
  •  

אפשרות 2:

מראים תמונות של קבוצות שונות (נספח 1) ,שואלים :

  • מה הופך כל קבוצה לקבוצה ?
  • מה ההבדלים ביניהן ?
  • מה כל קבוצה תורמת?
  •  

ב.        למה צריך חבורה? למה היא מועילה? מה הכוחות שלה?

1. נשלח את החניכים לראות את הסרטון ‘הכח של קבוצה ולחזור לזום בעוד מספר דקות. 

 

 

נשאל:

  • מה קרה בסרטון?
  • מהו אותו כוח של הקבוצה ?
  • מה עדיף להיות ? לבד או ביחד? להיות חלק או להיות בנפרד? למה ?
 
 2. אפשרות 1 : (לחניכים בוגרים)

קוראים : “״הַסְכֵּת וּשְׁמַע יִשְׂרָאֵל הַיּוֹם הַזֶּה נִהְיֵיתָ לְעָם״ … ״הַסְכֵּת״ — עֲשׂוּ כִּתּוֹת כִּתּוֹת וְעִסְקוּ בַּתּוֹרָה. לְפִי שֶׁאֵין הַתּוֹרָה נִקְנֵית אֶלָּא בַּחֲבוּרָה.”

נשאל:

  • מה כל כך מיוחד בחבורה שהתורה נקנת רק באמצעותה?
  • מה היא נותנת ללימוד? מה היא מוסיפה?
  • למה חבורה נחשבת כזאת חשובה?
  •  

אפשרות 2:

נבקש מהחניכים להביא שלושה דפים , דף אחד לקפל 3 פעמים , דף שני לקפל 5 פעמים ודף שלישי להשאיר כמו שהוא .

נבקש מהחניכים לנסות לקרוע את הדפים . את הדף הלא מקופל לא תהיה בעיה לקרוע , את הדף המקופל 3 פעמים יהיה יותר קשה לקרוע אבל אפשרי , ואת הדף שמקופל 5 פעמים הם לא יוכלו לקרוע

נשאל את החניכים , מה היה לכם הכי קשה לקרוע , מה היה קל ?

 סיפור :

מעשה באדם זקן שהיו לו שלושה בנים, ועמד למות.

ורצה לדבר עם שלושת בניו לפני מותו.

קרא לראשון ואמר לו: “לך והבא לי ענף”

על אף שלא הבין הבן את כוונת אביו ,הלך והביא ענף.

ביקש האב מבנו: “שבור אותו”. ושבר אותו בקלות רבה.

“לך והבא שני ענפים” מבקש האב. הולך הבן וממלא את בקשת אביו.

“שבור אותם” והבן שובר אך הוא כבר צריך להפעיל יותר כוח.

“לך והבא שלושה ענפים ונסה לשוברם” מבקש האב בפעם האחרונה,

 והבן הולך ומביא שלושה ענפים אך לא מצליח לשוברם.

כך חוזר על עצמו הסיפור גם עם הבן השני והשלישי.

אומר להם האב:

“דעו לכם, שכשתהיו בנפרד, יצליחו “לשבור” אתכם מהר וללא קושי, אך כשתהיו מאוחדים,

גם הכוחות הכי חזקים לא יצליחו לשבור אתכם!

כשאנשים ביחד , כמו בדף המקופל , יותר קשה לשבור אותם , יש בהם יותר כוח , לעומת זאת כשאדם יחיד , כמו הדף הלא מקופל הוא חלש יותר .

ג. – ראו דף לימוד בסוף הפעולה. 

 

ד.        איך זה קשור אלינו

נבקש מהחניכים לחשוב איך ישתמשו בכוח הקבוצה לטובת הכלל , איך יוציאו מהכוח אל הפועל.

ה.       סיכום :

הבנו מהי קבוצה , מה היא תורמת ולמה יש בה כוח .

למדנו שישנן דרכים רבות להשתמש בכח זה, היכולות להועיל גם לקהילה, המשפחה והחברה שלנו.

תודה לטליה זוארץ על הפעולה!

(זה הזמן לשתף את המד”ש, קדימה! )

FacebookEmailTelegramWhatsApp

אולי יעניין אותך

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא