חפש:

איך אני תופס את מה שקורה סביבי

נתחיל בסבב לשמוע מה שלום החניכים, כל אחד יספר מה שלומו בעזרת האמוג’י שהכי מבטאת את ההרגשה שלו, ונבקש מכל חניך שיספר את החוויה הכי מצחיקה שהייתה להם בימים האחרונים.

לאחר ששמענו את החניכים נמשיך בשמיעת השיר “פסק זמן” של אריק איינשטיין.

https://www.youtube.com/watch?v=Uw4zU-fHpx0

מילים לשיר:

 

לקחת פסק זמן ולא לחשוב

לשבת מול הים ולא לדאוג

לתת לראש לנוח מהפיצוצים

לתת ללב לנוח מהלחצים

אני יודע שזה לא הזמן

בעצם גם אני עוד לא מוכן

אבל הנשמה רוצה קצת מנוחה

לתפוס אויר בשביל לחזור לעבודה

אולי זה רק משבר קטן וזה חולף

אולי פשוט אני נהייתי קצת עייף

לקחת פסק זמן ולא לחשוב

לשבת מול הים ולא לדאוג

לתת לראש לנוח מהפיצוצים

לתת ללב לנוח מהלחצים

אולי זה רק משבר קטן וזה חולף

אולי פשוט אני נהייתי קצת עייף

לקחת פסק זמן ולא לחשוב

לשבת מול הים ולא לדאוג

 

 

לאחר שמיעת השיר נקריא יחד את החלק היומי של סיון רהב מאיר על מחשבותיה בתקופה הזאת.

הביתה / החלק היומי / סיון רהב-מאיר:

“זה נראה כאילו הישראלים מפיצים כל הזמן שני דברים: תלונות על הצורך להיות עם הילדים בבית, וסרטונים מרגשים של חתונות יוצאות דופן בצל הקורונה. כלומר, בעודנו מקטרים ומתלוננים על המשפחה, אנחנו מתרגשים מכל זוג צעיר שמתחיל להקים משפחה.

אתמול פורסם סרטון של חתונה בישיבת מרכז הרב בירושלים. התלמידים רקדו מרחוק עם הזוג הצעיר, במרפסות של חדרי הישיבה. ראיתי את הסרטון הזה בכל קבוצות הווטסאפ האמריקאיות בשכונה שלנו בניו יורק. השמחה הפשוטה של בית שמוקם בירושלים הובילה תוך דקות לדמעות של התרגשות אצל יהודים בארצות הברית.

אני יודעת שכבר שמענו רעיונות רבים על הקורונה, ובכל זאת מרגישה שבימים אלה מתחדד עוד משהו – בית. הבית שלנו. 7 טיסות מתוכננות שלי לקהילות בארצות הברית בוטלו בימים אלה. אפילו לקניון או למסעדה לא יוצאים. רק בית. אתמול, כשהשעמום של הילדים גבר, ניסיתי להזמין לפה חברה מהגן לשחק עם הבת שלנו, אבל אימא שלה סירבה. קורונה. זהו, זה רק אנחנו. מה שאנחנו בונים בין ארבעת הקירות. מאתגר הרבה יותר מ-7 הרצאות. יש ביטוי של חז”ל שלפיו “קירות ביתו של אדם מעידים עליו”. כלומר, יותר מכל מה שהאדם עושה בחוץ – מה שהוא בונה בין קירות ביתו הוא הכי משמעותי. כולנו קיבלנו חתיכת שיעורי בית, תרתי משמע.”

נשאל את החניכים:

  • איך הם מרגישים לגבי השיר והקטע שקראנו?
  • האם הם מתחברים לאחד מהם?
  • לאיפה הם מרגישים שהם לוקחים את התקופה הזאת?
  • האם היו רוצים לנצל את הזמן קצת אחרת?
  • בתור קבוצה, אנחנו רוצים לקחת משהו על עצמנו למען אחד ושני? או אולי משהו למען אחרים?

נסיים בסבב לשמוע איך היה לכל אחד ועם מה הם יוצאים מהפעולה.

נודיע להם מתי המפגש הבא שלנו.

בהצלחה!

FacebookEmailTelegramWhatsApp

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא