חפש:

מקבץ רעיונות להפעלות קבוצתיות - 1

רעיונות אלו גובשו בעזרת מרכזות, חג”סניקים, מנחים, בוגרים וכמובן מחלקת הדרכה. בטוחים שבעזרתם תוכלו להפוך את הזמן הזה להזדמנות מול החניכים.

  1. משחק המצלמה בוואטסאפ

המדריך מחלק את החניכים לשתי קבוצות ופותח קבוצת וואטסאפ עם כל קבוצה. כשמתחיל המשחק, הוא שולח רשימת תמונות שהקבוצה צריכה לצלם כאשר לכל תמונה ניקוד אחר לפי דרגות קושי. שימו לב, התמונות צריכות להיות כאלו שחניך יצליח לצלם לבד בבית. החניכים יחלקו ביניהם את המשימות ויצלמו כמה שיותר תמונות מהרשימה בתוך זמן מוגדר.

בתום הזמן משווים את תוצאות שתי הקבוצות ומכריזים על הקבוצה המנצחת!”

  1. גמד וענק של מחמאות

את המצב העכשווי של ריחוק אפשר לנצל כדי להגיע לרמות גבוהות של כנות ואותנטיות – ולכן מתאים לקיים גמד וענק על בסיס מחמאות.

איך זה עובד?

המדריך עושה הגרלה בה כל חניך מקבל חניך אחר בתור הענק שלו. כמובן שכל החניכים מתחייבים לשמור בסוד את זהות הענק. לאחר ההגרלה המדריך פותח קובץ גוגל פורמז בו כל ענק יכתוב מחמאה אמיתית ואנונימית מהלב לענק שלו בתדירות שהמדריך החליט (כל שבוע, פעמים בשבוע או אפילו כל יום). את המחמאות האנונימיות הללו המדריך ישלח לכל חניך בפרטי. יוצא שכל חניך אמור לכתוב מחמאה אחת ולקבל מחמאה אחת בכל נגלה. אם הולך טוב, אפשר להמשיך עד שכולם יכתבו לכולם…”

  1. פעולה וירטואלית- מילים ודיבור

קובעים שעה שבה כל הקבוצה נמצאת בווצאפ הקבוצתי

פותחים במשחק: מישהו אחד יוצא מהקבוצה ובוחרים מילה/מושג/סיפור/ מה שעולה בראש

מצרפים בחזרה את האחד שיצא, וכולם מתחילים לשלוח אימוג’ים שקשורים לדבר שנבחר עד שמי שיצא מנחש את המילה.

משחקים כמה פעמים.

אחרי זה המדריך מבקש משימת כתיבה בווצאפ (כל אחד שולח סיפור, כל אחד שולח משפט חכם, אפשר גם משימה יותר אישית וישלחו בפרטי למדריך)

המדריך פותח דיון על מילים והדברים שמעבר למילים: איך אנחנו אומרים דברים? איך זה משפיע הפרצוף שלנו שאנחנו מדברים עם מישהו?

אפשר גם לדבר על ההבדל בין כתיבת הודעה למישהו לבין לדבר איתו באמת

אפשר לדבר על התרבות של אמוז’ים ומה היא עושה/מה המשמעות שלה”

  1. חבורות לימוד טלפוניות

בוגרים מהסניף יעבירו חבורות לימוד ל4-5 חברה כשהחברה בוחרים באיזה קבוצה להשתבץ על ידי קובץ sheets.

  1. תחרות שירי הייקו!

כל אחד מקבל 10 דק’ לנסות לכתוב. אחכ משתפים את כל הקבוצה, כל אחד שולח בפרטי למדריך איזה 3 שירים הכי טובים, והמדריך מכריז על ניצחון!

הייקו הוא סגנון שירה שהתפתח ביפן.

איך זה עובד? מתארים רגע אחד, בהווה. משהו שאנחנו רואים, נמצא סביבנו בדיוק קורה.  עושים את זה בשלוש שורות קצרות.

לדוגמה:

* לבד / עומד בתוך הפריחה / הברוש

*עשבי קיץ / זה כל מה שנשאר / מחלומות הגיבורים.

(למיטיבי לכת: 1.לשמור על כך שהשורה הראשונה 5 הברות, השניה 7 הברות, השלישית 5 הברות.

  1. לתאר רגע פיזי במציאות, שרק רומז על מצב נפשי או על התגובה הרגשית. בלי להזכיר במפורש מצב נפשי או את התגובה הרגשית. )

 

 

ועוד קצת להבין מה זה הייקו-

הייקו כצורת התבוננות בעולם, כדרך להצביע על תופעה, מבלי לנסות לפרש אותה. בגלל הקיצור והחסכנות במילים, הנושא של שיר הייקו עשוי להשמע סתמי ומובן מאליו בקריאה ראשונה, אולם כאשר מתעמקים בשיר אפשר לגלות תובנה מעניינת או מסר רוחני.

שירי הייקו עוסקים בדרך כלל ברגע כלשהו בהווה, שהמשורר מתבונן בו ומתאר אותו באופן אובייקטיבי ומיידי ככל האפשר.

  1. סרטון שבור

קובעים שעה ואז המדריך מתחיל בסרטון של 10 שניות לספר סיפור, הבא מקבל וממשיך עוד 10 שניות וממשיך לאחריו עד שחוזר למדריך… הוא מחבר אותם (2 דק באפליקציה עריכה בסיסיות)  ורואים מה יצא…

  1. תחרות משימות

מחלקים משימות לקבוצה כאשר המשימות מחולקות לפי ערך בנקודות. בסוף השבוע בודקים מי החניך עם מספר הנקודות הרב ביותר.

3 נקודות:

  • לצלם מגדל מלפחות 10 כוסות חד פעמיות.
  • להצטלם עם האחים בצורה של האות ח’.
  • לצלם תמונה שכולם באוויר.
  • לצלם תמונה של שם המשפחה מורכב מחפצים שונים בבית.
  • להצטלם מול מראה.
  • להצטלם עם פיל.
  • לצלם תמונה של אנשים שוחים על הרצפה בשורה.
  • לצלם שתי עיניים בצבעים שונים בתמונה אחת.
  • להצטלם כמה שיותר ילדים בפירמידה.
  • להצטלם עם אח שיש לו שם של חניך מהקבוצה.

 

7 נקודות:

  • לצלם את כל האחים מחופשים.
  • לצלם מישהו מחזיק מישהו אחר ביד שלו.
  • לצלם מישהו מחזיק את השמש/הירח
  • להצטלם עם דגל.
  • להצטלם עם בקבוק שמפו על הראש.
  • להצטלם עם סיר על הראש.
  • להצטלם עם בוגר של הסניף.
  • להצטלם עם כל היד עד המרפק עם צמידים.
  • להצטלם כמו פסל החירות.
  • לצלם תינוק עם מוצץ.
  • לצלם מישהו עם חולצה ורודה.
  • להצטלם עם משקפי שמש.
  • לצלם 5 סוגי ממתקים.
  • להצטלם לומדים תנ”ך.

10 נקודות:

  • להצטלם עם אחד ההורים
  • להצטלם עם כובע פרחוני.
  • לצלם מישהו עם חולצתנועה.
  • לצלם שלושה אנשים עושים שלום.
  • להצטלם לבושים בחליפה.
  • לצלם עציץ.
  • לצלם איש עם בקבוק קולה.
  • להצטלם על בימבה.
  • לצלם מישהו מציע נישואים לכסא.
  • להצטלם קוראים ספר.
  • לצלם ילד עם כדורגל.
  • לצלם חמש שקיות מחנויות שונות.

12 נקודות – סרטונים:

  • לצלם 2 אנשים מנגנים על כלי נגינה שונים.
  • לצלם 3 אנשים שרים את ההמנון של עזרא
  • להמציא מורל על הקבוצה הסניף ולשיר אותו עם עוד מישהו
  • לבקש ממישהו לספר את הסיפור של כיפה אדומה.”

 

FacebookEmailTelegramWhatsApp

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא