“ושמחת בחגך והיית אך שמח”
פעולה לחבריא א’
מטרות הפעולה:
החניכים ילמדו על משמעות מידת השמחה ואיך ניתן לרכוש אותו לקראת חג הסוכות.
מבנה הפעולה:
1 .פתיחה- מה משמח אותך?
2 .שמחה תלויה בדבר?
3 .שמחה בחג
4 .מוצאים את השמחה אצלנו
5 .סיכום
מהלך הפעולה:
1 .פתיחה- מה משמח אותך?
נקיים סבב עם החניכים ונשאל:
• מה הדבר שהכי משמח אותך?
נסביר לחניכים שבחג סוכות אחת המצוות היא לשמוח, הרבה פעמים אנחנו מחפשים מה משמח אותנו, מה יגרום לנו לשמוח, והמצווה בחג הזה זה פשוט לשמוח ממה שיש.
2 .שמחה תלויה בדבר?
נציג את המשפטים הבאים במסך ונבקש מהחניכים לדרג מהדבר שהכי משמח למה שהכי פחות. )נספח 1)
נשאל את החניכים:
• האם שמחה תלויה בדבר או שמחה היא משהו שמגיע מבפנים?
• איך ניתן לרכוש שמחה מבפנים?
3 .שמחה בחג
נספר את הסיפור על הבעל שם טוב. )נספח 2 )
נשאל את החניכים:
• איך דוד שמח אפילו שאשתו פסלה את האתרוג שלו?
• האם השמחה שלו תלויה בדבר או לא?
• כיצד אתם משמחים את עצמכם בחג?
4 .מוצאים את השמחה אצלנו
נשחק אף פעם לא.
כולם מרימים 10 אצבעות, כל אחד בתורו אומר משהו שאף פעם הוא לא עשה.
מי שכן עשה את הנאמר, מוריד אצבע.
נפסל מי שהוריד את כל אצבעותיו.
נסביר לחניכים ששמחה אמיתית נמצאת אצלינו, לא צריך לחפש אותה במקומות ואצל אנשים אחרים.
5 .סיכום
שמחה היא משהו נצחי, עמוק, בתוך הנשמה שלנו ואינה תלויה בכמה כסף יש לנו או בהצלחות שלנו.. אדם
צריך לשמוח תמיד במה שיש ולדעת להגיד תודה על כל מה שקיבל או לא קיבל ולשמוח בחג מתוך שמחה
אמיתית
צ’ופר אופציונלי- עיגולי השמחה