מותאם לקבוצות: נטעים-נירים
תודה ל-עמית רוזנבלט, ישי פינקלר, ידידיה רייצ’מן ואיתן פריד על הפעולה!
מטרת הפעולה:
להסביר לחניכים מה זה ט”ו בשבט, שיקבלו קצת יותר רקע על החג ועל מה חוגגים.
מבנה הפעולה:
1. פתיחה
2. סיפור ‘הרימון שהציל’
3. משחק בינגו עם חידון לט”ו בשבט
4. סיכום
מהלך הפעולה
1. פתיחה
לשתף מסך ולכתוב בגדול את המילה ט”ו בשבט ,לעשות מעין סיעור מוחות ולשאול את החניכים מה עולה להם בראש מהמילה ט”ו בשבט, לכתוב את כל המילים שהם אומרים מסביב למילה ט”ו בשבט בשיתוף מסך.
2. סיפור
הרימון שהציל (נספח מס’ 1) אפשר להקריא\לעשות הצגה עם החניכים שכל אחד קורא משפט, כל מה שעולה על ראשכם.
3. משחק
מבקשים לפני הפעולה מכל חניך להכין כרטיסיית בינגו ריקה, עושים לחניכים חידון על ט”ו בשבט (נספח מס’ 2) משתפים מסך עם לוח ריק וכל פעם שמתגלית תשובה כותבים אותה במסך, אחרי שמסיימים את החידון כל חניך בוחר תשע מילים להכניס לתוך הכרטיסייה שלו ומשחקים בינגו רגיל, כל פעם אומרים מילה ולמי שיש את המילה מוחק אותה אצלו בכרטיסייה, מי שסיים את כל הכרטיסייה ראשון הוא המנצח.
4. סיכום
מסכמים את הפעולה, החניכים למדו על ט”ו בשבט ואנחנו רוצים רגע לעבד איתם את כל הידע שצברו, אפשר לעשות סבב סיכום מהיר שכל אחד יגיד מה התחדש לו על ט”ו בשבט, או שיגיד ממה הוא הכי נהנה בפעולה… בשביל שזה יישב אצלם מסודר בראש תסבירו שוב במשפט אחד על החג, וזהו…לכו לאכול פירות יבשים!!
(יש אופציה לשלוח לחניכים הביתה צ’ופר שמצורף בנספח 3)