חפש:

יום גוש קטיף

 

מותאם לקבוצות: נטעים- נתיבות(ג’-ו’)

 

 

מטרת הפעולה

  1. חיבור החניכים לסיפור הגירוש מגוש קטיף.
  2. החניכים יחוו את התחושה שלוקחים לך משהו שהאמנת בו ועמלת עליו.

 

 

מבנה הפעולה

  1. המחשת תחושת הלקיחה
  2. עיבוד המשחק
  3. סרטון- “גוש קטיף, מתגעגעים”
  4. סיכום

 

 

מהלך הפעולה

  1. המחשת תחושת הלקיחה

לפניכם 2 מתודות הממחישות את הנקודה שלוקחים לך משהו. המתודה הראשונה היא ככלל והשנייה היא כאדם פרטי.

 

מתודה א

מחלקים את החניכים ל2 קבוצות שוות. מסבירים שמשחקים עכשיו משחק, כל פעם תהיה משימה על זמן, קבוצה שתצליח לעשות/להביא וכו’ הכי הרבה בכל משימה מקבלת את הנקודות.

 

דוגמאות למשימות:

  • קבוצה שמביאה הכי הרבה מחפץ מסוים(אפשר לעשות המון כאלה)
  • נציג מכל קבוצה שמסיים לאכול תפוח שלם ראשון
  • קרב פרצופים, נציג מכל קבוצה, מי שצוחק ראשון נפסל
  • לבנות גבוה מכוסות כמה שיותר מהר
  • לכתוב מאבנים את שם הקבוצה

 

דוגמאות למשימות בזום (אפשר לחלק לחדרים ואפשר פשוט לפתוח 2 קבוצות ווטסאפ אם יש להם):

  • קבוצה שמביאה הכי הרבה מחפץ מסוים(אפשר לעשות המון כאלה)
  • הקבוצה שרושמת הכי הרבה ערים בארץ (בזמן קצר)
  • קרב פרצופים, נציג מכל קבוצה, מי שצוחק ראשון נפסל
  • לעשות רשימה של חברי הקבוצה לפי מידת הנעליים (ועוד בסגנון)

 

מוזמנים להוסיף עוד משימות שעולות לכם לראש. אחרי שמשחקים, עושים סיכום של הנקודות. לפני שמכריזים על הקבוצה הזוכה –  אומרים לקבוצה שמובילה שהחלטתם לקחת את כל הנקודות שלה ולהעביר לקבוצה השנייה. הם כנראה יכעסו ויתעצבנו אבל תשתדלו להתעלם ותסבירו שזו ההחלטה שלכם.

המטרה היא להמחיש לחניכים את זה שיש לך משהו ולוקחים לך אותו.

 

מתודה ב

כאן החוויה תהיה חזקה יותר מכיוון שהיא נוגעת אל כל אחד בפני עצמו. נבקש מכמה חניכים לספר על עצמם או לדבר על נושא שחשוב להם ומעניין אותם במשך דקה. אנחנו נשתיק אותו/נכבה לו את המצלמה באמצע (מנפלאות הזום), שימו לב צריך לעשות את זה בטעם טוב ובזהירות כדי לא להעליב. כששוב, המטרה היא להמחיש לחניכים את מה שהיה לך ולקחו לך.

 

 

  1. עיבוד

נתחיל בחברי הקבוצה המנצחת מהמתודה הראשונה ונשאל אותם איך היה? איך הם הרגישו? לאחר מכן נשאל את אותם שאלות את החניכים מהמתודה השנייה. נשאל את כל הקבוצה:

  • מה המכנה המשותף בין המשחקים?
  • איך הייתם מרגישים אם היו לוקחים לכם את הדברים החשובים לכם? את מה שאתם מאמינים בו?

 

נסביר שהמשותף בין שני המשחקים הוא שיש לאדם\לקבוצה משהו שעבדו עליו וחשובים להם ובבת אחת לקחו להם אותו. במשחק הראשון זה את כל הניקוד שהקבוצה הרוויחה כקבוצה ובמשחק השני חניך סיפר על משהו שחשוב לו ופשוט עצרו אותו באמצע.

 

נתחיל לעבד לכיוון של גוש קטיף ונשאל את החניכים מה הם יודעים על גוש קטיף. נקביל את ההמחשה למה שקרה בהתנתקות מגוש קטיף, גם שם לקחו לאנשים את הבית (שחלקם היו שם הרבה שנים).

 

 

  1. סרטון “גוש קטיף, מתגעגעים”

נצפה ביחד בסרטון בקישור כאן. לאחר מכן נשאל את החניכים:

  • איך היה הסרטון?
  • מה אתם מרגישים כלפי המפונים מגוש קטיף?
  • האם אתם מכירים מישהו שהיה גר בגוש קטיף?

 

 

  1. סיכום

נסכם בקצרה את המהלך שעברנו בפעולה. אפשר לשאול את החניכים מה הם למדו על גוש קטיף היום, האם אחרי החוויה שעברנו בפעולה והסרטון שצפינו הם קצת יותר מבינים את מה שעברו.

 

 

הפעולה הוכנה במסגרת פרויקט הכנת פעולות של צוות מדריכי נירים באיזור מר”צ ע”י:

יהודה זרביב ,אוהד מדיוני ועומר הירשלר האלופים!!

FacebookEmailTelegramWhatsApp

אולי יעניין אותך

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא