חפש:

איך בונים חזון

מטרת הפעולה:

 

החניכים יפנימו מה מאפיין חזון ואיך בונים אחד כזה

התייחסות ונגיעה בחזון התנועה

 

מבנה הפעולה:

 

  1. אפיון התוכן
  2. תהליך
  3. ליבה ועתיד
  4. החזון העזראי
  5. סיכום

 

  1. מה מאפיין חזון טוב?

 

 

מבחינת התוכן:

 

  • רותם לעשייה- חזון טוב הנו חזון שכאשר אנו קוראים אותו, אנו חשים כי אנו נטענים באנרגיה, במוטיבציה לקום ולעשות מעשה.חזון הרותם לעשייה הנו חזון שמצליח להעביר את חשיבות ומשמעות המפעל ולגרום לנו להזדהות עמם רגשית.
  • ריאלי- על החזון להיות מעט מעבר לאופק. חזון קונקרטי וקרוב מדי לא ישיג את האפקט הרצוי, אך חזון הזוי שיושג באלף הבא לאיגרום אף הוא לרתימה ולחיבור הרגשי.
  • ממוקד- על החזון להיות תמציתי וממוקד במסר אחד, ולא להתפרש על פני מסרים רבים ומבלבלים.
  • ברור- חזון טוב הנו חזון שהאמירה בו הנה בהירה וצלולה, כך שכאשר נפגוש בה לא ניאלץ לתהות על קנקנה ולנסות לפרשה במינידרכים.
  • מבדל- על החזון להבהיר מהו הערך המוסף של הארגון, ומה מבדיל אותו מארגונים דומים לו.
  • עקבי- יש חשיבות כי אם קיימים חזונות נוספים בארגון (של מחלקות בו, של אנשים פרטיים בו), כולם יהיו בהלימה לחזון הארגוניהכולל.
  • תקשורתי- על החזון להיות ניתן להעברה, ומתקשר את המסר שבו בקלות יחסית, גם לאנשים שאינם מצויים בתחום התוכןהספציפי.

 

  1. התהליך

 

 

  • שתפני- התהליך של עיצוב והתחייבות לחזון ארגוני משותף הוא מהתהליכים החשובים שיעבור הארגון. יש לשתף בו את מספרהאנשים המקסימלי, כך שכולם יחושו שהיו חלק בעיצובו ועל כן מחויבים לו.
  • מבוסס- יש לבסס את עיצוב החזון על מחקר לגבי מספר תחומים: מהם ערכי הליבה של הארגון, מהם החזונות של ארגונים דומים,אך מעל לכל- מהם הצרכים של קהל היעד אותו אנו מתכוונים לשרת.
  • מתוכנן ושיטתי- תהליך של עיצוב חזון דורש זמן, ויש לתכננו מבחינת שלביו השונים: מינוי ועדת היגוי, מיפוי, עיצוב, תיקוף, הטמעהוהערכה.

 

 

  1. ליבה ועתיד 

 

חזון נכון משלב בין שני מרכיבים: ליבה ועתיד.

הליבה מגדירה “למה העסק הזה קיים” ו”במה אנחנו מאמינות” – הליבה לא משתנה אף פעם.

הליבה כוללת את הערכים שלנו ואת היעוד של העסק שלנו.

הערכים הם קווים פנימיים שמנחים ומנהלים אותך מאז ומתמיד.

ערך יכול להיות חידוש וגיוון, מקצועיות, התפתחות רוחנית, למידה, בטחון, חברות וכיו’ב.

 

היעוד משקף את הסיבה הבסיסית לקיומו של העסק שלך. אם תרצי, היעוד משקף את הסיבה שאנשים מחוץ לעסק מייחסים לעבודת

העסק שלך (מעבר לעשיית כסף).

 

העתיד מגדיר “מה את שואפת להיות, להשיג וליצור”. הגדרת העתיד עשויה להשתנות ולהתפתח עם השנים. כאן תגדירי מטרה גדולה

ונועזת לעסק, ל 10 עד 30 שנים הבאות. כאן עלייך להבין איך העסק שלך ייראה כשהוא ישיג את אותה מטרה. חשוב שהתיאור של “איך

זה יהיה כשתשיגי את המטרה הזו” יהיה תיאור ממריץ, שובה וספציפי. חשבי על התיאור כאילו את מתרגמת את החזון ממילים לתמונות,

צרי תמונה שאנשים יוכלו לדמיין בראשם.

החזון של סוני (נספח 1)

 

 

  1. החזון העזראי

 

 

נחלק לקבוצה את חזון התנועה (נספח 2)

נתחו יחד עם החניכים את חזון התנועה לפי המודל שראינו, 'ליבה ועתיד'.

 

שאלות לדיון:

 

  • האם אתם מזדהים עם החזון? מה הוא גורם לכם להרגיש? (גאווה, גאולה, עתיד, חלק ממשהו גדול, משמעות, עם ישראל וכו'מילים מכוונות. אפשר גם לכתוב יפה ולהניח על הרצפה, ואפשר לנווט את הדיון בעזרתן)
  • מה להרגשתכם החזון אומר מבחינה פרקטית? האם ישנה משמעות מעשית כרגע לחזון? (החזון כהשראה, כנר לרגלינו)

 

 

 

  1. סיכום 

 

סבב שבו כל חניך יכול לשתף מה החזון האישי שלו (אפשר גם לכתוב ולשמור לעצמו לעוד כמה שנים\לסוף השנה), ולמה הוא מתחבר

בחזון התנועה.

 

חשוב מאוד שלמי שמעוניין לחולל מהפכות ושינויים גדולים שיהיה חזון ומשמעות הגדולה ממנו, כך המטרה ממוקדת, וברור לאותו אדם או

ארגון מה מוביל אותו ומה הן שאיפותיו הנשגבות ביותר, הדבר נותן לפועלו מסגרת ומשמעות נשגבת יותר, ומקדמת אותו גם לאורך שנים

קדימה בתחלופת הדורות ומגשימיו.

FacebookEmailTelegramWhatsApp
  • גילאים

    חבריא ב'

  • קטגוריה

    התנועה

  • סוג הפעילות

    פעולות

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

Go up
Youtube

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא