fbpx
חפש:

ואישיות מה יהא עליה?

 

מטרת היחידה:

 

 

המדריכים יתייחסו להשפעה האישיותית בשיקולים בקבלת החלטות

 

מבנה היחידה:

 

 

  1. המחשה כי ישנם מספר פתרונות אפשריים לכל סיטואציה
  2. הכרה כי כל התנהגות משפיעה הן על אישיות המדריך והן על אישיות החניכים
  3. חשיבה – מה מקשה עלינו להתמקד באישיות
  4. מתן כלים לעבודה אישיותית

 

מהלך היחידה:

 

 

  1. המחשה כי ישנם מספר פתרונות אפשריים לכל סיטואציה

 

 

מחלקים את המדריכים למספר קבוצות. כל קבוצה מקבלת כרטיסה עם תיאור מצב (נספח 1). לשיקולך האם לחלק הרבה דילמות שונות

או מספר מצומצם כך ששתי קבוצות תקבלנה אותה דילמה. תחשוב בכמה דילמות תוכלו לדון). עליה לקבל החלטה כיצד ינהגו לפי

השלבים הבאים:

  • העלאת 4 אפשרויות
  • בחינת התוצאות המעשיות של כל אפשרות
  • קבלת החלטה

 

דיון:

 

  • האם היה קל לחשוב על 4 פתרונות?
  • כמה פתרונות מצאנו בקלות? איזה? מדוע?
  • מה היו השיקולים שבחנו בקבלת ההחלטה?
  • לפי מה החלטנו?

 

  1. הכרה כי כל התנהגות משפיעה הן על אישיות המדריך והן על אישיות החניכים

 

 

חזרה בקבוצות הקטנות. והמשך דיון באפשרויות השונות:

  • מה תעשה לאישיות שלי כל אפשרות?
  • מה תהיה ההשפעה על אישיות החניכים כל אפשרות?
  • קבלת החלטה שקולה הלוקחת בחשבון גם את האישיות

 

דיון במליאה הכללית:

 

  • האם מלכתחילה חשבנו על ההשפעה על האישיות שלנו? ושל החניכים?
  • כיצד השפיעה ההבנה של ההשפעה על האישיות על היחס לכל אפשרות?
  • האם ההחלטה השתנתה? למה?

 

  1. חשיבה – מה מקשה עלינו להתמקד באישיות

 

אם רוב ההחלטות השתנו בעקבות הכנסת מרכיב האישיות, כדאי לנתב את הדיון ל”איך לא חשבנו על זה קודם?!” – למה זה לא חלק

מהשיקולים שלנו? למה אנחנו כן עסוקים באיך תראה הופעת האופנים ולא בחניכים שיגדלו להיות מנומסים או כוחניים?

מה מקשה עלינו בחשיבה כזו? (החברה שמצפה לתוצאות מידיות? העולם שנמדד בהצלחות חיצוניות? לחץ מהחניכים? חוסר מודעות?

קושי בלזהות את ההשפעה האישיותית?…)

 

במידה וההחלטות ברובן לא שונו, חשוב להתמקד בדיון בלמה???

האם אנחנו לא חוששים מ”לכלוך” האישיות שלנו? ושל החניכים?

האומנם תמיד הפתרון המעשי הטוב ביותר הוא גם הדבר המידותי הנכון לעשות?

בראיה לאחור, האם מחיר ההופעה היפה שווה את הכוחניות והאגרסיביות שלי? של החניכים?

 

 

  1. מתן כלים לעבודה אישיותית

 

  • צריך לחשוב על זה עוד.
  • אולי כרטיסיה עם תזכורות?
  • אולי להכניס את תחום האישיות בקביעת מטרות, בסיכום אירועים, בשיחות חתך ובישב”צים?
  • אולי שינוי שפה שתדבר תהליכים ועומק?
  • לימוד צוותי / סניפי של ספר מוסר.

 

FacebookEmailTelegramWhatsApp
  • גילאים

    חבריא ג'

  • קטגוריה

    דוגמא אישית

  • סוג הפעילות

    כלי הדרכה

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא