fbpx
חפש:

אני מאמין

 

מטרת היחידה:

 

 

המדריכים יקדמו את חניכיהם מתוך ראית החיובי והכוח שבכל חניך

 

 

מבנה היחידה:

 

  1. הכרה ביכולת לראות כל דבר לחיוב ולשלילה
  2. השפעתה של ההסתכלות החיובית על המתסכל
  3. השפעתה של ההסתכלות החיובית על זה שמסתכלים עליו
  4. השלכה להדרכה

 

 

מהלך היחידה:

 

  1. הכרה בחיוב ובשלילה

 

 

חלוקה לקבוצות קטנות המקבלות רשימת תכונות של אדם וצריכות להציג יום בחייו (באוטובוס, במכולת, אחה”צ עם הילדים, בעבודה,

בלימודים וכו’)

רשימה 1: לחוץ, בזבזן באוכל, קמצן בביגוד, מתעקש על כל שטות, סנוב

רשימה 2: דייקן, משקיע באוכל בריא, חסכן בביגוד, משקיע בכל פרט, ביישן

האדם המתואר ברשימה הראשונה יצטייר כשלילי ואילו האדם השני יופיע כחיובי…

פריסת כרטיסיות עם התכונות ובקשה לסדר אותן בזוגות. הרעיון הוא שאפשר לראות התנהגות של אדם ולהתייחס אליה כלחץ והיסטריה

ואפשר לבחור להתייחס אליה כדייקנות והשקעה. כשאנחנו בוחרים באיזו מלה להשתמש אנחנו מקטלגים את האדם כחיובי או שלילי,

כהתנהגות רצויה או לא רצויה.

 

  1. השפעה על המסתכל

 

 

לימוד אגרת הרמב”ן לבנו “וכל אדם יהיה חשוב ממך בעיניך, אם חכם או עשיר הוא עליך לכבדו ואם אתה חכם או עשיר ממנו חשוב בלבך

כי הוא זכאי ממך שאם הוא חוטא הוא שוגג ואתה מזיד…”

הרמב”ן כלל לא מתייחס למציאות, הוא מלמד את בנו (ואותנו) שההסתכלות שלנו היא החשובה, זה לא משנה אם הוא באמת יותר צדיק

ממך או לא, אם אתה מתייחס לאדם כאילו הוא כזה, זה מתקן את המידות שלך.

אם נתייחס להתנהגות של האדם כנובעת ממקום חיובי ומכוונות טובות, לא נהיה בעמדה של ביקורת ושל שיפוצניקים, נהיה רגועים, נקבל

את המציאות ונשמח ביפה שבה. מתוך כך יהיה לנו כח להתקדם ולהשתפר, לקדם ולשפר.

 

 

  1. השפעה על מי שמסתכלים עליו

 

 

לימוד תורה רפ”ב ר’ נחמן מברסלב (נספח 1)

אם אנחנו מוצאים נקודות זכות באדם, הוא באמת מתקדם.

 

הסברים:

  • לא נעים לו לאכזב
  • אם אתה מאמין אז אתה משדר לאדם שהוא מסוגל ואז הוא מאמין בעצמו ומנסה
  • אפקט פיגמליון / חוק רוזנטל – ניסוי על תלמידים בבית הספר (נספח 2)
  • מאירים לאדם נקודות שבאמת טובות אצלו (וכפי שאמרנו בכל דבר יש נקובה חיובית), מראים לו איך התנהגות שלילית ואוליהרסנית נובעת ממשהו טוב וצריך לדעת מה הגבולות ולאן לנתב, אבל בסה”כ הוא מתכוון לטוב.

 

 

  1. השלכה להדרכה

 

 

חלוקה של כרטיסיות בין ג’וג’ו אבוטבול משכונת התקווה לבין גיא שגיב מסביון (יש חניך אחד בתנועה משם…):

  • קיבל 98 במתמטיקה
  • אבא שלו רופא
  • משתתף בחוג של נוער שוחר מדע
  • אמא שלו רואת חשבון
  • מנגן בקלרינט
  • קבל מערכת סטריאו לבר מצווה
  • אחותו הקטנה משתתפת בחוג בלט אומנותי
  • אחיו הגדול סטודנט למשפטים
  • יש להם מנקה ומבשלת קבועה בבית
  • יש לו מנוי בקאנטרי קלאב
  • מחלק עיתונים
  • נכשל באנגלית
  • אבא שלו עובד במאפיה
  • אמא שלו עוזרת בית
  • יש לו 7 אחים ואחיות
  • אחיו הגדול עובד בתחנת דלק
  • הפעם האחרונה שקיבל מכנס חדש הייתה לפני 3 שנים
  • אף אחד במשפחה שלו לא למד יותר מ 12 שנות לימוד

 

חלוקה של נתונים נוספים:

  • טוב לב
  • עצבני
  • נוטה לשקר
  • חברותי
  • סבלן
  • אוהב לעזור
  • קמצן
  • שמח
  • עצלן
  • חכם
  • זריז
  • דובר אמת
  • בעל כישרון ציור

 

את הנתונים הראשונים אפשר פחות או יותר לחלק, את הרשימה השנייה קשה הרבה יותר.

 

אם נבוא בגישה שהחניך שלי נולד בשכונה הלא נכונה, אני האשכנזי המוצלח בא לתקן אותו, והוא המסכן יכול מקסימום להיות לא עבריין,

נגיע לשם וגם זה בקושי.

אם נאמין באמת שלחניך שלי יש יכולת כמו לכל ילד אחר, נשאף בשבילו ואיתו למקסימום, נכיר את הכישרונות והיכולות שלו ונראה לו

אותם, הוא יגיע רחוק…

FacebookEmailTelegramWhatsApp
  • גילאים

    חבריא ג'

  • קטגוריה

    אכפתיות

  • סוג הפעילות

    כלי הדרכה

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא