חפש:

כנפי נשרים אבירים

כנפי נשרים אבירים

 

 

 

מטרת הפעולה:

 

החניך יבין מה הצורך בחיפוש אחר ה'מעבר', ומה המשמעות של זה ברמה האישית לאור הכישרונות שלו.

 

 

מבנה הפעולה:

 

א. הקדמה: גירוי ראשוני

 

ב. חלק א': למה מעבר?

 

ג. חלק ב': מה הוא המעבר?

 

ד. חלק ג': המעבר שלי

 

 

מהלך הפעולה:

 

א. הקדמה: גירוי ראשוני

 

את הפעולה הזו נתחיל מהסוף שלה: נארגן 'ערב כשרונות צעירים'; כשמראש נעדכן כל חניך שיהיו לו כמה דקות להציג

 

משהו שהוא טוב בו. זה יכול להיות הצגה של הכישרון בפועל, או כמה דקות שבהן הוא יספר על הכישרון שלו. במתכונת

 

מצומצמת, אפשר שיהיה סבב של 2 דקות לכל חניך בתחילת הפעולה. במתכונת המורחבת ביותר, אפשר לעשות ערב

 

נפרד, בפני עצמו, עם תפאורה מתאימה וכו'. חשוב מאוד הליווי של החניכים לפני, לעזור למתקשים למצוא כישרון. בסוף כל

 

הכישרונות שהוצגו, נבקש מכל אחד לתת ציון לרמה שלו, בין 0 ל100. אפשר גם לשים בצד אחד אפס, בצד שני מאה,

 

ולומר לחניכים למקם את עצמם על הציר.

 

 

# ננסה לבדוק עם החניכים: למה הם מיקמו את עצמם היכן שהם מיקמו. מה מבחינתם היה גורם להם לתת לעצמם ציון

 

מאה?

 

נשים את הנושא של שנת המאה על הרצפה: (נספח 1)

 

נחזור בחזרה לחניכים. הם ה'עזראים' שעליהם מדברים. לפני רגע הם הסבירו מה המאה שלהם. כעת ננסה לשאול אותם:

 

# מה זה ה'מעבר' שלכם?

 

אחרי ששמענו את ה'מעבר'-ים, ננסה להבין בצורה כללית יותר: מה זה אומר להיות מעבר למאה שלנו? ואיך זה קשור

 

לעובדה שאנחנו עזראים? נשמע קצת תשובות, אם יש, ונסביר שאלה השאלות שנתעסק בהן בשבועות הקרובים.

 

 

ב. חלק א': למה מעבר?

 

המטרה של החלק הזה היא להציף את הנושא של 'חיים של מעבר'. המטרה המרכזית היא לא לדייק מה זה בדיוק המעבר,

 

אלא למה בכלל אנחנו מחפשים אותו. למה לא להסתפק במה שיש לנו, במיוחד אם אנחנו כבר ב'מאה', והדברים עובדים

 

בצורה טובה?

 

 

[למדריך/ה: אחרי ההצעות למתודות מופיעות כמה נקודות שאולי יצופו. מומלץ עוד לפני שמגיעים אליהן לחשוב בעצמך –

 

מה המעבר שלך? למה הוא חשוב?]

 

 

ניתן לחניכים משימה שיצטרכו לבצע כמה שיותר מהר. אפשר גם לחלק לשתי קבוצות כדי לדרבן בעזרת תחרותיות

 

(להעביר כדור מאחד לשני, למלא דלי מים בעזרת כוסות שמחזיקים רק עם הפה, לפזר מספרים מאחד עד שלושים על

 

הרצפה כשצריך לדרוך עליהם לפי הסדר). חשוב שהמשימה לא תהיה רק שאלה של כמות האדרנלין, אלא גם של מקצועיות

 

כלשהי (תחרות ריצה – לא. ריצה עם כפית שיש בה מים – כן). נעשה את התחרות/המשימה מספר פעמים, ונראה איך

 

מפעם לפעם הם משתפרים. בשלב מסוים, נאתגר את המשימה יותר (עיניים עצומות לחלק מהמשתתפים, לדוגמה).

 

התוצאות הפעם יהיו הרבה פחות טובות. למה?

 

 

יש יתרון משמעותי בלהישאר במאה – אנחנו כבר מקצועיים בנושא, יודעים לעשות אותו מצוין ובלי הרבה קושי. אם

 

כשאנחנו מאתגרים את עצמנו אל ה'מעבר' הרמה שלנו יכולה לרדת, הקושי עולה, המאמץ גדל, אז למה בכלל אנחנו,

 

כעזראים, מחפשים את המעבר ולא מסתפקים במאה?

 

 

נשמע את התשובות של החניכים.

 

 

הערה למדריך: אפשר אם רוצים לפתח עוד את השלב הזה בפעולה. הקטעים והמשחקים הבאים (נספח 2) פותחים כיוונים

 

בנושא של ה'מעבר', המשמעות שלו והסיבה לנסות ולהשיג אותו.

 

 

ג. חלק ב': מה הוא המעבר?

 

בחלק הזה ננסה לראות אנשים בסביבה הקרובה שלנו שמבחינתנו הם אנשי 'מעבר'. כולנו אנשים טובים, ב"ה. אבל האם

 

יש תחומים שבהם אנחנו יכולים לומר 'בנושא הזה, פלוני הוא מעבר?'. מה הופך את האנשים לכאלו? מה המעבר דורש

 

מהם, וידרוש ממנוּ? כל אחד, או נציגים, יספרו על דמות שהם מכירים ברמה האישית שמבחינתם הוא 'מעבר'. אפשר גם

 

להתמקד בחברים מהקבוצה.

 

 

ד. חלק ג': המעבר שלי

 

ננסה לחשוב כל אחד על שני 'מעבר' אישיים: אחד ברמה הקרובה. דבר מסוים שהוא עושה היום בצורה טובה, אבל הוא

 

חושב שהוא יכול לעשות אותו מעבר. השני בפן הרחוק: חלום אישי, כעזראי, שהייתי רוצה לפתח אותו אל המעבר.

 

 

 

חזקו חברים!

 

 

 

 

 

* ניתן לצפות בנספחים בתוך קובץ הפעולה *

 

FacebookEmailTelegramWhatsApp
  • גילאים

    חבריא א'

  • קטגוריה

    אליטה משרתת

  • סוג הפעילות

    פעולות

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

Go up
Youtube

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא