רקע
החברה הדמוקרטית תלויה רבות באזרחיה. באכפתיות, בעולמם הערכי, במעורבות וברצונם להיות משפיעים ומשמעותיים. רבים
מהמהפכים החברתיים והערכיים שנעשו בחברות דמוקרטיות, נעשו הודות לכוחם של בני הנוער, נאמנותם לערכיהם והתמסרותם לשינוי
פני החברה.
בפעולה זו נתמקד בכוחם הייחודי של בני הנוער ובמחויבותם להשפיע על עיצוב החברה הישראלית.
מטרת הפעולה:
המשתתפים יחיו חיי משמעות ויממשו את כוחם כבני נוער
מבנה הפעולה:
מהלך הפעולה:
הרעיון הוא שכשאין לדברים משמעות אנחנו לא רוצים לעשות אותם. אותה תנועה יכולה להיות בתהליך החייאה ולהציל מישהו, אם היינו
יודעים שזו הסיטואציה היינו ממשיכים גם אם היה קשה ומעצבן. כך גם חיינו, אם אין להם משמעות, אין להם טעם.
הרעיון הוא שאף אחד לא מגדיר מפתח כ"ברזל מעוך עם חריצים" אלא משהו שפותח מנעולים, ואם הוא לא פותח מנעולים הוא לא שווה
כלום, למרות שהוא נראה כמו מפתח. כך גם האדם, הבשר והדם, התכונות והכישרונות לא שווים כלום אם לא משתמשים בהם וממלאים
את ייעודנו.
גם מסיפור זה רואים שאם לא ממשים את הכוחות שלנו, זה לא שווה שיש לנו אותם.
הרעיון הוא שמילוי משימה זה לקחת סיכון אבל זו הדרך היחידה לצבור נקודות ולהתקדם. אפשר לא לעשות כלום ולהישאר עם ביצה
שלמה אבל אפס נקודות… כך גם החיים. יש לנו את החיים (הביצה) וצריך לשמור עליהם, אנחנו לא מאבדים את חיינו ולא לוקחים סיכונים
סתם. אבל להיות רק חי זה לא מספיק, צריך גם "לצבור נקודות", למלא משימות, לקחת על עצמינו אחריות, להקריב מהזמן שלנו למען מה
שאנחנו מאמינים בו וכו'. אפשר להגיד שאני לא יכול לתרום מזמני לכלל כי אני צריך לשמור על חיי, להשקיע בעתיד, לבנות בסיס להמשך
ועוד דברים רבים נכונים, אבל צריך להיזהר שלא נשאר עם הרבה תכניות ותכנונים מושלמים, בסיס מוצק ואיתן ו…ללא הזדמנות לממש
את זה. כמובן צריך גם לדעת מתי זה מעל לכוחותיי ואין סיכוי שזה ילך ולא להמר סתם. (דוגמאות למשימות: להעביר מיד ליד, ללכת עד
סוף החדר, כשהביצה על כפית בפה, לסובב את הביצה על הרצפה, מסירות בין שתי בנות, לזרוק ולתפוס ביד אחת, להעביר מיד ליד
בעיניים עצומות, מסירות בין שתי בנות בעיניים עצומות וכו').
למה יש כזה פער בין החלומות למציאות? למה בהתבגרות אנחנו נכנעים למציאות ומזניחים את שאיפותינו?
זמן וכח מרכיבים את היכולת של האדם, אף אחד משניהם לבד לא מספיק כדי שהאדם יהיה מסוגל לפעול אבל היכולת לא נוצרת מנוסחה
של חיבור (זמן+כח=יכולת) אלא שככל שהכוח והזמן שווים ביניהם, כך היכולת גבוהה יותר. התקופה בה הכוח והזמן כמעט שווים היא
גילאי 15-20, תקופה בה אין עול פרנסה ויש זמן פנוי אבל יש גם כוח (פיזי, ידע, מיומנויות וכו) הרבה יותר מבגילאים הנמוכים.
דמויות אפשריות:
הרעיון הוא שכל הדמויות הן של בני נוער שעשו מהפכים, שינו ותרמו מעצמם לכלל. לבני הנוער יש כוח מיוחד וגם הקב"ה פונה למנהיגים
בעלי התכונות של הנוער. דוגמא לכך היא בירמיהו א' ו': ירמיהו מנסה להתחמק משליחותו כנביא וטוען "הנה לא ידעתי דבר כי נער אנוכי"
וה' עונה לו "אל תאמר נער אנוכי כי על כל אשר אשלחך תלך" הרב אלון מסביר שהקב"ה עונה לירמיהו: אל תשתמש בתירוץ של היותך
נער כי זה לא חיסרון זה יתרון, ודווקא בגלל סגולותיך כנער נבחרת לשליחות זו.
מה הכוחות והיתרונות של הנוער:
חבריא א'
אחריות
פעולות
אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.
מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.
על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.