החינוך של האיש הפרטי הלא הוא ההוצאה מכח לפועל, מהעלם לגילוי, את הכוחות והכשרונות הנמצאים
בנפש הילד בטבעה, או הראויים לפי טבעה להתקבל בה ביותר מתוך ההשפעות החינוכיות השונות.
כשגורמי החינוך – ההורים והמורים, הספרות והסביבה של הילד, מותאמים ומכוונים לשכלול כשרונו הטבעי
הזה של הילד ופתחו בדרכי החיים השונים, אז החינוך הוא מוצלח וטוב, ובהפך, כשכשרונו הטבעי הזה של
הילד נעזב, אם לא יפותח ולא ישוכלל, כשגורמי החינוך מכריחים וכופים אותו לצד אחר, המוזר לו לפי טבעו,
הרי הוא עומד על עמדתו הראויה ושומר את תפקידו, שהוא מתכוון כלפי הטבע הפנימי, כאשר בראו
האלוקים, להשלימו, לפתחו ולשכללו על ידי האמצעים הגורמים והמסייעים השונים. ואף התרבות האנושית
הכללית כך. המובן הרחב והכולל של החינוך, שהוא כולל באמת את כל עבודות רוח האדם השונות, הלא
הוא כמו כן השלמת היסודות הטבעיים, גילוים והוצאתם מהכוח אל הפועל, מהעלם לגלוי, שכלולם ופתוחם.
וכשהוא עוזב את היסודות הטבעיים, אז הוא חוטא לטבע ההויה, ואחריתו עדי אובד.
(לנתיבות ישראל, הרב צבי יהודה)
חבריא ג'
מסע גרעין
כלי הדרכה
אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.
מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.
על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.