"שומרים על העולם – מתנה משמיים"
פתיחה (15 דקות):
– פתיחה עם הפסוק "וַיִּקַּח ה' אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן עֵדֶן לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ" (בראשית ב, טו)
– דיון: מה המשמעות של "לעבדה ולשמרה"? איך אנחנו יכולים לשמור על העולם היום?
– משחק פתיחה: הילדים עומדים במעגל. כל ילד מקבל שם של משהו מהטבע (עץ, פרח, ציפור וכו'). המדריך מספר סיפור, וכשמוזכר אחד מהדברים, הילד צריך להסתובב במקום.
גוף הפעילות (45 דקות):
תחנה ראשונה – "בל תשחית":
– לימוד המושג "בל תשחית" דרך הסיפור על רבי חנינא בן דוסא (תענית כה.) – פעילות יצירה: הכנת כלי שימושי מחומרים ממוחזרים
תחנה שנייה – "צער בעלי חיים":
– לימוד על היחס לבעלי חיים במקורות ("ורחמיו על כל מעשיו" – תהילים קמה, ט)
– משחק תפקידים: הילדים מציגים סיטואציות של עזרה לבעלי חיים
סיכום (30 דקות):
טיפים למדריך:
– להשתמש בהמחשות ויזואליות
– לעודד דיון ומחשבה
– לשלב תנועה ומשחק
– לחבר את הנושא לחיי היומיום של הילדים
חומרים נדרשים:
נספחים
ביסורים שבאו על רבי, ע"י מעשה באו וע"י מעשה הלכו.
ע"י מעשה באו- אותו עגל שהביאו אותה לשחיטה לקח אותה השוחט תחת ביתו של רבי, ובכה אותו העגל. אמר לו רבי: לך- לכך נוצרת.
אמרו הואיל ולא מרחם, יבואו עליו יסורין.
וע"י מעשה הלכו- יום אחד היתה שפחתו של רבי בביתו, והיתה לוכדת את החולדות שאכלו את החיטים. אמר לה עזבי אותם ושחררי לרחוק שכן כתוב (תהלים קמה, ט) ורחמיו על כל מעשיו.
חבריא א'
איכות הסביבה
פעולות
אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.
מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.
על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.