fbpx
חפש:

תוכו אכל וקליפתו זרק/ מערך תיקון עולם- פעולה 2

 

 

מטרת הפעולה:

 

החניכים ילמדו על הבעיה של להיות מושפע מהחברה ומהסביבה.

מבנה הפעולה:

 

  1. אדם המושפע רק מהחוץ איננו יכול ללכת בתלם ולהמשיך בדרך נכונה ובכך מאבד הוא את דרכו.
  2. דיון
  3. סיכום

מהלך הפעולה:

 

 

  1. אדם המושפע רק מהחוץ איננו יכול ללכת בתלם ולהמשיך בדרך נכונה ובכך מאבד הוא את דרכו.

נמצא מקום מתאים לפעילות, בפעילות זו נציב 2 כיסאות (או חפץ אחר) במרחק של כ30 מטר זה מזה. נבחר חניך מתנדב, החניך ינסה

לעבור מנקודה לנקודה (מכיסא אחד לעבר הכיסא השני) בעצימת עיניים. נראה לחניך את הכיסא השני ואז נקשור את עיניו, נשאל אותו

האם הוא “סגור על המסלול” וכשנקבל תשובה חיובית נשחרר אותו ללכת לעבר הכיסא השני.

החניך ככל הנראה יצעד לאט לאורך המסלול, בשלב זה נוכל “לטמון” מכשולים לחניך במסלול עצמו, נודיע לו שאנו מציבים מכשול (שלא

יסכן את החניך כמובן) ונציב את המכשול (כיסא המוצב לאורך המסלול בו הולך החניך או חבל מתוח למשל וכד’). המכשול גורם לחניך

לאבד מעט את הכיוון המדויק לעבר הכיסא השני ובכך לא יגיע למטרה

משחק נוסף שניתן לשלב הוא- “חתול ועכבר”. המשחק מתנהל בצורה כזו שיש לנו חתול (התופס)

והנתפס (עכבר). במשחק זה שאר הקבוצה יוצרת מעגל והעכבר/החתול נמצאים בתוכה או מחוצה לה ומטרתה היא להגן על תפיסתו של

העכבר מהחתול. החתול יכול לנסות לפרוץ את “החומה האנושית” אם יצליח ובכך לתפוס את העכבר, מנגד יכול להיווצר מצב בו הקבוצה

יכולה לשחרר את העכבר ולכלוא את החתול בפנים ובכך היא גם מגינה על העכבר.

 

  1. דיון
  • איך לדעתכם החברה משפיעה עלינו?
  • האם אתה יכול להביא דוגמה למשהו שהשפיע עליך?
  • מה גורם לנו להיות מושפעים?

 

  1. סיכום

במשחק עם הכיסאות אנו ממחישים כי למרות שאנו חושבים שאנו מכירים פחות או יותר את הדרך כמו אדם שהייתה לו תמונה של הדרך,

כשיוצב בפנינו מכשול חיצוני יש סיכוי שנסטה מהדרך. במשחק של חתול ועכבר אנו רואים כי לתופס היה יכול להיות הרבה יותר קל לולא

הקבוצה שמגינה על העכבר, כך גם אצלנו- יש מרכיבים חיצוניים והשפעות חיצוניות שעלולות להפריע לנו בדרכנו. לכן כדאי לנהוג בחכמה

כרבי מאיר בעל הנס, שלאחר שתלמידו אלישע בן אבויה, המכונה אחר, סטה מן הדרך, המשיך ללמוד ממנו אך “תוכו אכל וקליפתו זרק”

(נספח). אפשר עוד לאתגר את החניכים ולדון יותר לעומק על הגמרא הנ”ל, כמובן בהתאם לגיל החניכים ולרמת ההבנה.

FacebookEmailTelegramWhatsApp
  • גילאים

    חבריא ב'

  • קטגוריה

    אחריות

  • סוג הפעילות

    פעולות

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא