עין טובה על החיים שלי
מתאים לגילאי ה'-ז'
מטרות הפעולה:
1. החניכים ילמדו להכיר בערך עצמם ולהעריך את החיים שלהם, יבינו שהחיים שלהם טובים ב"ה.
2. החניכים יבינו שאין צורך לעשות השוואות בין אנשים, כל אחד ומה שיש לו.
מבנה הפעולה:
א. מי הכי מאושר?
ב. דיון
ג. קטע- מי יותר עני?
ד. סיכום
מהלך הפעולה:
א. מי הכי מאושר?
מניחים לפני החניכים מספר דפים, ועל כל דף מופיע תיאור של ילד (נספח1). (אפשר להביא אביזרים מתאימים ולהציג את
הדמויות)
ב. דיון
# שואלים את החניכים- איזה ילד לדעתכם הכי שמח ומאושר?
תנסו לפתח את הדיון לדיון קצת יותר עמוק.
# למה אותו ילד הכי מאושר? מה גורם לזה לקרות? איך אנחנו בכלל יכולים לדעת שהוא הכי מאושר?
*נקודה חשובה*
שימו לב שאף תיאור לא יפגע באחד החניכים! תחשבו טוב טוב לפני שאתם בוחרים דמויות מהדוגמאות או שממציאים
דמויות כאלה..
ג. קטע- מי יותר עני?
מקריאים את הקטע (נספח 2) אפשר לחלק אותו גם כצ'ופר.
ד. סיכום
לכל ילד יש יתרונות וחסרונות בחיים שלו. אנחנו בוחרים על מה לשים את הדגש.. יכול להיות שהחלטנו למשל שטל הכי
מאושרת, אבל במציאות היא מרגישה שהחיים שלה הכי 'דפוקים'.. ההורים שלה כמעט ולא נמצאים בבית, ולמרות שיש לה
לכאורה את כל מה שהיא רוצה, היא די בודדה, ואם למשל חשבנו שדוד הכי מסכן ועצוב כי הוא חי בבית קטן וצפוף עם
הרבה אחים, לעומת טל לו יש הורים שנמצאים בבית ואחים לצחוק ולשחק איתם, וכן הלאה.. המטרה שלנו להסתכל על
הצד הטוב ביותר של כל דבר. הרי בסופו של דבר הכל עניין של הסתכלות ובחירה…
* ניתן לצפות בנספחים בתוך קובץ הפעולה *
חבריא א'
הכרת הטוב
פעולות
אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.
מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.
על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.