fbpx
חפש:

מערך פנים אל מול פנים פעולה 3

פנים אל מול פנים

פעולה ג’

 

 

 

 

מטרת הפעולה:

 

החניכים יכירו בחשיבות השמירה על ה”פנים” שלהם בפני החברה.

 

 

מבנה הפעולה:

 

א. העמקה נוספת בייחודיות ה”פנים” של כל אחד ואחד.

 

ב. הכרה במציאות שאנו “מתחפשים” והבנת הסיבות הגורמות לכך.

 

ג. הבנת ההשלכות של התחפושת והצבת פנים אמיתיות כיעד.

 

 

מהלך הפעולה:

 

א. העמקה נוספת בייחודיות ה”פנים” של כל אחד ואחד

 

נחלק את החניכים למס’ קבוצות כך שבכל קבוצה יהיו בין 4-6 משתתפים (במידה ויש מעט חניכים, אין צורך להתחלק). כל

 

קבוצה תשחק טאקי מים (המכונה כ-פיות\ ל-שון וכד’). המשחק נפתח בחלוקה של 4 קלפים לכל משתתף. קלפי המשחק

 

יהיו קלפים שעליהם כתובים תכונות, כישרונות, יכולות, תחביבים שונים (נספח1). יש להכין לפחות כ-50 קלפים עבור כל

 

קבוצה, כך שיש ליצור עותקים כמס’ הקבוצות. ליד אחד המשתתפים בכל קבוצה, נניח ערימת קלפים נוספים אותם

 

מתחילים להעביר על פי סדר הישיבה. כאשר לידי משתתף מגיע קלף שמתאים לו, הוא משאיר אותו בידיו ומעביר קלף אחר

 

שאינו מעוניין בו, כך שתמיד יהיו לכל משתתף 4 קלפים בידיים. אחרי המשחק, ננסה שכל חניך יחדד לעצמו מיהו ומהן

 

“פניו”. יחד עם זאת, במהלך המשחק צפויה לעלות התלבטות גדולה בין קלפים שונים, הבחירה עלולה להיות קשה, אך

 

עיקר התועלת היא שהחניך משקיע מחשבה בהבנה מה מאפיין אותו.

 

 

ב. הכרה במציאות שאנו “מתחפשים” והבנת הסיבות הגורמות לכך

 

נספר את הסיפור “הביצה שהתחפשה” (נספח 2). מומלץ לעשות זאת באמצעות המחזת הסיפור או לחילופין להקריא אותו.

 

אחרי שנסיים את הסיפור, נפתח דיון עם החניכים מהן לדעתם הסיבות שבגללן הביצה רצתה להתחפש? אחרי שנראה שיש

 

הבנה, ננסה להשליך את השאלה לחיים שלהם – נשאל האם החניכים נתקלו בהרגשה כזו כמו של הביצה?

 

 

# עם\בלי שם- מה יותר קשה?

 

כעת, נחלק לכל חניך שני דפים. על דף אחד החניכים יכתבו את שמם וכן יענו לשאלה “למה אסור לדבר בתפילה?”. בדף

 

השני יענו על השאלה “האם כיבוד הורים יותר חשוב מהסניף ומדוע?” וישאירו את הדף ללא שם. (נציין בפני החניכים

 

שלאחר מכן נקרא את מה שכל אחד כתב). לאחר שהחניכים יסיימו לכתוב, נשאל: באיזה דף היה יותר קל להם לכתוב?

 

ניתן להניח שלפחות לחלקם יהיה יותר קל לכתוב בעילום שם. כעת נדון עם החניכים מדוע יותר קל לכתוב כשלא יודעים מי

 

אתה?? מתי אנחנו כן חושפים מי אנחנו?? מה שגילינו הוא שפעמים רבות אנחנו רוצים להתחפש, להיות מישהו אחר, שלא

 

ידעו מי אנחנו.. באופן כזה, יותר קל לנו לומר דברים, כיוון שאין חשש למה יאמרו או יחשבו עליי. כאשר אין את החשש הזה

 

יותר קל לאדם לעשות מה שהוא רוצה בלי לחשוב הלאה. חשוב להדגיש את הנקודה הזו לחניכים.

 

 

ג. הבנת ההשלכות של התחפושת והצבת פנים אמיתיות כיעד.

 

נקרא את הקטע על ר’ זושא (נספח 3) חובה על כל אחד לגלות את “פניו” ועל כך ייתן דין וחשבון בשמים , האם הוא גילה

 

את “פניו” בצורה השלימה ביותר או לא. המטרה היא לגרום לחניכים לחוש כמה קשה היא העמדת הפנים מתמדת,

 

התחפושת הופכת לעול. ההפך הוא הנכון, אנו נדרשים להיות מי שאנחנו באמת. ה”פנים” שלנו, הם מה שה’ מבקש מאיתנו,

 

ולא של אחר חלילה. לסיכום, ראינו כי יש לנו נטייה לעיתים להתחפש לאחר, נזכיר את הבעיה הזו לחניכינו, וננסה לחשוב

 

יחד איתם איך זה שאנו רוצים להיות משהו אחר כדי שיאהבו אותנו יותר או שיהיו לנו יותר חברים. אך בעצם, מי שאנחנו,

 

עם המעלות והתכונות שלנו, הם העיקר ואיתם אנו עומדים מול ריבונו של עולם.

 

 

 

* ניתן לצפות בנספחים בתוך קובץ הפעולה *

FacebookEmailTelegramWhatsApp
  • גילאים

    חבריא א'

  • קטגוריה

    בניית קבוצה

  • סוג הפעילות

    פעולות

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא