fbpx
חפש:

מערך פנים אל מול פנים פעולה 2

פנים אל מול פנים

פעולה ב’

 

 

 

 

מטרות הפעולה:

 

1. החניכים יבינו שכדי שהחברה תהיה שלמה יש צורך ב”פנים” של כל אחד ואחד

 

2. החניכים יכירו את הייחודיות של כל חניך בקבוצה ויעמיקו את ההיכרות ביניהם

 

 

מבנה הפעולה:

 

א. העולם יתוקן כשכל אחד יביא את פניו

 

ב. כמו שלי יש פנים מיוחדות משלי, כך גם לחברי

 

ג. עד כמה אנחנו מכירים את חברינו, ואיך משפרים את המצב?

 

 

מהלך הפעולה:

 

א. העולם יתוקן כשכל אחד יביא את פניו

 

נכריז על אליפות הארץ ביכולת לעמוד על כיסאות. נסדר את הכיסאות כמספר האנשים במעגל צפוף, ובהדרגה נוציא בכל

 

פעם כיסא אחד והחניכים יצטרכו להצטופף ולהמשיך להישאר על הכיסאות שנותרו. המטרה שלנו היא לרדת משלושה

 

אנשים על כיסא (אם מצליחים להגיע ל3.5 איש על כיסא זו תוצאה טובה). כולם נעמדים על כסאותיהם, והמנחה לאט לאט

 

מתחיל להוציא כסאות. אבל… נבקש מראש מחניך להיות “שתול” ולא לשתף פעולה עם הקבוצה, למשל: לא לאפשר

 

לאחרים לעמוד עליו, לא לרצות להצטופף, לאיים שהוא נופל ורוצה לרדת מיד וכו’.

 

נשחק “חזירים קפיטליסטים”: נחלק לכל חניך שני כרטיסים, אדום וירוק. בכל סבב, נבקש מכל חניך להרים פתק אחד

 

באוויר. אם כל החניכים מרימים את אותו צבע- כל חניך יקבל סוכריה. אם כולם ירימו צבע אחד ורק חניך אחד ירים צבע

 

שני- רק מי שהרים את הצבע השני יקבל שלוש סוכריות. אם חלק הרימו אדום וחלק ירוק- אף אחד לא יקבל שום דבר.

 

הרעיון הוא שכולנו תלויים זה בזה. כאשר יש משימה שהחברה כולה צריכה להירתם אליה- (משחק הכיסאות)- מספיק אחד

 

שלא מוכן לתרום את היכולות והכישרונות שלא על מנת להרוס לקבוצה כולה. אותו הדבר בא לידי ביטוי גם במשחק

 

“חזירים קפיטליסטים”- כאשר אני דואג רק לעצמי, להגדיל את כמות הסוכריות שלי- אני מונע משאר החברה להצליח.

 

כאשר אנו פועלים יחד, וכל אחד תורם את חלקו- כולנו נהנים. העולם יהיה חסר ללא הופעת “פנים” של אחד מהחברה ועל

 

כן חייבים כל אחד  מהאנשים ואי אפשר להסתדר בלעדיו.

 

 

ב. כמו שלי יש פנים מיוחדות משלי, כך גם לחברי

 

נשחק את משחק המקצועות (נספח 1)- נשים לכל חניך כתר על הראש עם שם של בעל  מקצוע. לאחר שנשים לכולם

 

כתרים נחלק לכל חניך משימה. כעת לפי הסדר כל חניך יגיד במי מחבריו הוא בוחר ע”מ לעשות את המשימה.

 

הרעיון הוא שכל אחד מאתנו הוא חסר, וכדי להשלים את חסרונו ולתפקד בצורה הכי טובה כחברה הוא צריך להכיר את

 

חבריו ואת כישרונותיהם ויכולותיהם על מנת לבחור בחבר הכי מתאים שיוכל לעזור לו למלא את משימתו.

 

ננסה להכיר יחד בכישרונות של כל חניך בקבוצה. נשחק עם החניכים “עין טובה”. כל חניך מקבל פתק עם שם של חניך

 

אחר. החניך הראשון מתחיל ואומר משהו טוב, כשרון, תכונה טובה, מעשה טוב וכו’ של אותו חבר, תוך הקפדה על כמה

 

כללים:

 

* שמירה על מבט עיניים עם החניך השני

 

* דיבור ישיר אליו ולא אל שאר הקבוצה

 

 

לאחר מכן, אותו חניך שדיברו אליו ממשיך עם החניך שכתוב לו בפתק, וכן הלאה. אנחנו צריכים להבין שבכל אחד מאתנו

 

יש תכונות חיוביות שהכרחיות לתפקודנו כקבוצה וכחברה ושכל אחד תורם ונתרם.

 

 

ג. עד כמה אנחנו מכירים את חברינו, ואיך משפרים את המצב?

 

נשיב זוג חניכים עם הגב אחד אל השני. נשאל כל פעם חניך אחר שאלות אישיות על השני ונבחן עד כמה החניכים מכירים

 

אחד את השני. השאלות יכולות להיות גם היתוליות אך גם משמעותיות. למשל: מה צבע מברשת השיניים שלו, איזו מוזיקה

 

הוא אוהב לשמוע, מהו המקצוע החזק שלו וכו’. נבקש  מהחניכים להסתדר ב-2 מעגלים אחד בתוך השני, כך שיוצא שמול

 

כל חניך במעגל הפנימי יש חניך מהמעגל החיצוני “ופניהם איש אל אחיו”= שהפנים שלהם יהיו אחד כלפי השני. וכעת ניתן

 

להם נושא לדבר עליו במשך 3 דקות.  לאחר 3 דק’ המעגל החיצוני זז אחד לצד ימין ונוצר מצב שכל אחד עומד מול מישו

 

שונה. ושוב חוזר.

 

נושאים לשיחה:

 

* לספר על המשפחה שלי.

 

* טיול כיף שעשיתי

 

* מקצוע שאני הכי אוהב.

 

* משהו כיף שאני אוהב לעשות

 

* חלום שלי

 

* לאן הכי הייתי רוצה ללכת לטייל, וכו’.

 

 

שוב, ראינו שדיבור פנים אל פנים הוא אחת הדרכים הטובות להכיר את החבר שלי בצורה גלויה ואמיתית. כמובן ששלוש

 

דקות לא מספיקות, וזו אמורה להיות טעימה שמזמינה עוד.

 

 

נחלק את הקבוצה למס’ קבוצות, כ”א בת 2-3 חברים. החלוקה תהיה אקראית, כמו למשל “תפוז, תפוח, בננה” וכו’. כל

 

קבוצה צריכה למצוא כמה שיותר מאפיינים המהווים מכנה משותף בין חברי הקבוצה, תוך 2 דקות. לאחר 2 דקות נחלק

 

חלוקה אקראית חדשה וחוזר חלילה. אנחנו צריכים לדחוף את הקבוצה  שהחניכים יגלו מכנים משותפים עם חבריהם

 

לקבוצה.

 

 

 

 

* ניתן לצפות בנספחים בתוך קובץ הפעולה *

FacebookEmailTelegramWhatsApp
  • גילאים

    חבריא א'

  • קטגוריה

    בניית קבוצה

  • סוג הפעילות

    פעולות

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא