fbpx
חפש:

מערך המאה פעולה 3

מערך המאה פעולה 3

לפרוץ במאה למרחבים נוספים

 

 

 

מטרת הפעולה:

 

החניך ירחיב את מושג המאה אל עבר תחומים נוספים בהם הוא עוד לא התנסה.

 

מבנה היחידה

 

א. סרטון המאה

 

ב. עד כמה? יש סוף למאה?

 

ג. פורצים לתחום חדש

 

ד. ערב מצוינות

 

ה. סיכום

 

 

מהלך הפעולה

 

א. סרטון המאה

 

בעקבות הסרטון שראו במוצאי שבת של פתיחת המאה, נדון עם החניכים על כמה שאלות:

 

# איפה אתם נמצאים בשביל המדברי?

 

# מרימים ידיים בשלב מסוים?

 

# נחים על זרי הדפנה כשמגיעים למאה?

 

# עם איזו דמות הכי הזדהיתם?

 

# מה אתם עושים בדרך למאה כשנהיה קשה?

 

# מה אתם הייתם עושים?

 

 

אחרי שעשינו חזרה קצרה על המאה של כל אחד, נעבור אל המעבר.

 

 

ב. עד כמה?

 

נקרא את הקטע הבא (נספח 1) עם הקבוצה ובעקבותיו נשאל את הקבוצה כמה שאלות:

 

“אמר רב יהודה אמר שמואל שאלו את ר’ אליעזר עד היכן כיבוד אב ואם? אמר להם צאו וראו מה עשה עובד כוכבים אחד

 

לאביו באשקלון ודמא בן נתינה שמו בקשו ממנו חכמים אבנים לאפוד בששים ריבוא שכר ורב כהנא מתני בשמונים ריבוא

 

והיה מפתח מונח תחת מראשותיו של אביו ולא ציערו לשנה האחרת נתן הקב”ה שכרו שנולדה לו פרה אדומה בעדרו נכנסו

 

חכמי ישראל אצלו אמר להם יודע אני בכם שאם אני מבקש מכם כל ממון שבעולם אתם נותנין לי אלא אין אני מבקש מכם

 

אלא אותו ממון שהפסדתי בשביל כבוד אבא” (קידושין לא א)

 

 

# כמה ‘מעבר’ אפשר להתקדם?

 

# האם בכל תחום יש איפה לעשות יותר?

 

# מאיפה מגיע לאדם הכוח להמשיך להשתפר?

 

# מה אנחנו יכולים לעשות כדי להיות מצליחים יותר?

 

 

ג. פורצים לתחום חדש

 

נעשה סבב עם הקבוצה מה התחום שהוא מרגיש שהוא הכי טוב בו, שהוא מאה בו.

 

לאחר הסבב נדון:

 

# איך התחלתם את התחום שבו אתם הכי מאה היום?

 

# מאיפה הגיעה המוטיבציה?

 

# מה המעבר בתחום שאתה הכי טוב בו?

 

# איזה תחום נוסף אתה/ם מוכנים לפרוץ ולהיות בו הכי טובים?

 

 

ד. ערב מצוינות

 

כל אחד מחברי הקבוצה צריך להתנסות בתחום שהוא פחות טוב בו ולנסות לעשות אותו הכי טוב שהוא יכול. (לדוגמא אדם

 

שהוא טוב בנגינה, יתנסה בלבנות משהו מעץ, אדם ספורטיבי ינסה לצייר – לא חובה שאין אנשים שהם גם ספורטיבים וגם

 

יודעים לצייר, אלא זה דוגמאות ללנסות להגיע לתחומים חדשים ולהיות בהם הכי טוב).

 

 

ניתן גם לעשות הכנות לקראת הפעולה הבאה בה כל אחד יצטרך להציג תוצר שקשור לתחום החדש שהוא מתנסה בו.

 

 

 

ה. סיכום

 

ראינו בפעולה שלמאה יש גם מעבר. המעבר יכול להתבטא ב-2 כיוונים:

 

* להיות הרבה יותר ממה שנדרש, לשבור שיאים (הסיפור על כיבוד אב ואם)

 

* להיות מאה במגוון רחב של תחומים. כלומר, גם אם אני מאוד טוב בנגינה, בכך שאשתפר בציור אהפוך לאדם שהוא

 

מעבר, כיוון שיש לו יותר מתחום מצוינות אחד.

 

 

 

 

חזקו חברים!

 

 

 

 

* ניתן לצפות בנספחים בתוך קובץ הפעולה *

 

FacebookEmailTelegramWhatsApp
  • גילאים

    חבריא ב'

  • קטגוריה

    אחריות

  • סוג הפעילות

    פעולות

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא