fbpx
חפש:

מערך דבקות, פעולה רביעית

מערך דבקות

 

פעולה ד’

 

 

מטרת הפעולה:

 

החניך ילמד כיצד ליישם את מידת הדבקות מבחינה חברתית ובין אישית, תוך המחשת מידת הדבקות כפי שבאה לידי ביטוי

 

בקשרים שלנו עם הסובבים אותנו.

 

 

מבנה הפעולה:

 

א. דבקות במשפחה שלי

 

ב. דבקות בחברים שלי

 

ג. להיות אדם שנוהג בדבקות

 

 

מהלך הפעולה:

 

א. דבקות במשפחה שלי

 

נחלק לכל חניך פתק קטן ועט, ונבקש מכולם לכתוב סיטואציה שזכורה להם מהבית, בה הם לא נהגו בדבקות מול בני

 

משפחתם (בלי להוסיף את שמם). נאסוף את הפתקים בשקית קטנה. בשלב הבא נחלק לחניכים דף עם ציור של שעון

 

מחוגים עליו (נספח 1). עליהם לתאם פגישה בכל שעה עם חניך אחר (למשל-יאיר כותב בשעה 4 פגישה עם טל, בשעה 5

 

פגישה עם משה, בשעה 6 עם ערן וכו’). נסביר לחניכים את מהלך המשחק: אנו נכריז על שעה וכל חניך ישב עם החבר

 

איתו הוא נפגש באותה שעה. נחלק לכל זוג סיטואציה אחת (מאלו שהחניכים כתבו קודם לכן) ונבקש מהם לחשוב מה הם

 

היו עושים אחת? כיצד דבקות באה לידי ביטוי בסיטואציה זו? לאחר מכן נכריז על שעה נוספת ונחלק שוב. ניתן לחזור עוד

 

מספר פעמים ופשוט להעביר בכל פעם את הסיטואציות מזוג לזוג.

 

 

ב. דבקות בחברים שלי

 

נניח במרכז המעגל כמה שיותר עיתונים ישנים, מספריים ודבקים. נחלק לכל חניך דף לבן ונבקש מהם לייצג על גבי הדף

 

שלהם דבקות בין חברים. ניתן לסייע להם עם שאלות מנחות: כיצד היא באה לידי ביטוי? מה היא דורשת מאיתנו? נקדיש

 

לפעילות זו בין רבע שעה ל -20 דקות, כתלות בחיבור החניכים למתודה. נבקש מכולם להניח על הרצפה במרכז המעגל את

 

היצירות, ומחניכים מתנדבים (או מכולם – בקבוצות קטנות) להציג לנו מה הם עשו ולמה.

 

 

השוואה – נחשפנו לדבקות במשפחה ולדבקות בין חברים. כעת נערוך עם החניכים השוואה בין שתיהן בעזרת דפי השוואה.

 

נחלק לחניכים את הדפים (נספח 2) ונבקש מהם לכתוב את הדומה והשונה. ניתן לראות שאמנם ישנם הבדלים אך הדמיון

 

עולה על השוני. קווי הדמיון בין סוגי הדבקות משקפים לנו את מאפיינה המרכזים של תכונה זו.

 

 

ג. להיות אדם שנוהג בדבקות

 

נשחק עם החניכים חוקיות: חניך מתנדב יוצא החוצה (במטרה שלא ישמע) והקבוצה מחליטה על חוקיות מסוימת, שעל פיה

 

כל אחד יענה לשאלותיו של החניך שידע. החניך אינו יודע את החוקיות ועליו לזהות אותה על סמך התשובות שינתנו

 

לשאלות שישאל. התשובות לא חייבות להיות נאמנות לאמת או לכל הגיון כלשהו, מלבד לחוקיות שנבחרה. (דוגמאות

 

לחוקיות: כולם עונים על סמך החניך שישוב לימינם/לשמאלם, כולם עונים על סמך חניך מסוים, כולם עונים בתשובות

 

שמתחילות באותיות.., כולם עונים עם מילים מתוך שיר מסוים, כולם עונים לפי סדר הא’,ב’ וכו’). ניתן להתחיל עם חוקיות

 

קלה יחסית כדי “להתחמם” ואז להתקדם.

 

 

נשאל את החניכים שהתנדבו לצאת:

 

# מה היה הקושי בגילוי החוקיות?

 

# מה עזר לכם לגלות אותה?

 

 

סיכום: בפעולה זו עברנו “מסע גילוי” בו העמקנו בתכונת הדבקות. ראינו כיצד באה לידי ביטוי מול המשפחה, מול חברים,

 

ובכלל. בפעילות האחרונה אתגרנו את החניך המתנדב ובמובן מסויים “בחנו” את הדבקות שלו. ההצלחה במשימה לא

 

פשוטה זו חייבה ממנו להיות דבק; להקשיב לכל אחד ואחד מחבריו, לשים לב לניואנסים הקטנים שבתשובות שלהם,

 

ולבסוף גם לחבר את הכל למכלול אחד בכדי לגלות את החוקיות. זוהי המהות של מידת הדבקות – תשומת לב מלאה

 

למתרחש, קשב וריכוז אשר בעזרתם – ובעזרתם בלבד! – ניתן להבין יותר טוב מה קורה סביבנו, ולפעול בהתאם, על סמך

 

שיקול הדעת שלנו.

 

 

 

 

* ניתן לצפות בנספחים בתוך קובץ הפעולה *

FacebookEmailTelegramWhatsApp
  • גילאים

    חבריא ב'

  • קטגוריה

    אהבת ה'

  • סוג הפעילות

    פעולות

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא