fbpx
חפש:

כוחו של מנהיג

כוחו של מנהיג

 

 

 

מטרת הפעולה:

 

החניכים יחשפו וידונו בכוחו של המנהיג לשנות מציאות ועם זאת לנצלה באופן לא ראוי.

 

 

מבנה הפעולה:

 

א. פתיחה- המנהיג כדמות

 

ב. דוגמא אישית כמנהיגות

 

ג. מנהיג בעיניים שלנו

 

ד. סיכום

 

 

מהלך הפעולה:

 

א. פתיחה- המנהיג כדמות

 

חוויה: אחד החניכים יצטרך לגרום לשאר החניכים לבצע משימות הזויות. אם הוא מצליח הוא מקבל פרס שווה. המשימות

 

יופיעו בכרטיסים לפי דרגת קושי. לרשותו עומדים מס’ אמצעים: המון הפתעות (שוקולדים קטנים וכו’),עונשים (להוציא

 

מהמשחק וכו’) והקלות (יכול לבחור אם לבצע את המשימה או לא.) אנחנו מניחים שהוא ישתמש בכל האמצעים להשגת

 

המטרה. חשוב להדגיש שאין לו דברים שמגבילים אותו. הוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו, העיקר להצליח.

 

 

 עיבוד- שאלות לקבוצה:

 

# האם נחצו גבולות שלא היינו חוצים?

 

# איך אתה מרגיש עם עצמך עכשיו?

 

# איך אתם מרגישים כקבוצה?

 

# מה הרגיז אתכם בהתנהלות שלו?

 

# האם הוא היה יכול לעשות זאת באופן יותר נכון? כיצד?

 

 

ב. דוגמא אישית כמנהיגות

 

שאלות פותחות:

 

# איפה בחיים אנחנו יכולים למצוא דוגמאות למנהיגות?

 

# באילו מעשים נמדד מנהיג?

 

# מה היחס בין מנהיגות סמכותית למנהיגות מקשיבה?

 

 

נקרא יחד עם החניכים קטע מספרו של מיכאל שיינפלד ‘מים שאין להם סוף’ (נספח 1)

 

 

ג. מנהיג בעיניים שלנו

 

נפזר על הרצפה אמירות שונות בנושא מנהיגות (נספח 2) נבקש מכל חניך לבחור את האמירה אליה הוא הכי מתחבר

 

.לאחר סבב בו כל אחד מסביר מדוע הוא בחר באמירה בה הוא בחר ,נחלק את הקבוצה לשתיים לפי סוג האמירות ביחס

 

למנהיג: אמירות חיוביות ולמולן אמירות שליליות. כל קבוצה תקבל דף ועליה תצטרך לרשום את ‘רשימת הכללים למנהיג’

 

לפי הדעה של הקבוצה השנייה- ולהציג אותה לקבוצה.

 

 

ד. סיכום

 

נקרא יחד את השיר ‘דרוש מנהיג’  (קוזמו) מילים ולחן: לירן אורפז

 

“דרוש מנהיג העיתון פרסם בדף הדרושים 

 

ואת המשרה הזאת תפסו כבר כמה נבחרים 

 

לא למדתם כלום נכון כבוד השר?

 

למעשה עשרות שנים הכול מרגיש אותו דבר

 

ימין ושמאל ועוד תבלינים 

 

הדור הזה הפסיק מזמן לקרוא עיתונים 

 

יש לנו ביקורת ולכם לא בוער

 

יש לכם יכולת אבל מה זה עוזר? 

 

מה זה עוזר? אם זה לא מעניין יותר ?

 

צריך למצוא מישהו אחר 

 

שישמין וכלום לא יסדר

 

ככה זה היה תמיד וככה זה תמיד יישאר 

 

וזה לא מעניין יותר צריך למצוא מישהו אחר

 

שישמין וכלום לא ייפתר

 

ככה זה היה תמיד וככה זה תמיד יישאר 

 

דרוש מנהיג כבר תלו שלטים ברחבי העיר 

 

ובינתיים כל האזרחים דופקים ת’ראש בקיר

 

אז לא למדתם כלום נכון כבוד השר?

 

למעשה עשרות שנים הכול מרגיש אותו דבר 

 

עם ארנק נפוח וצ’ק פתוח אין מה לחשוב 

 

כזאת איכות חיים איך לא תוכלו לאהוב?

 

ודווקא יש לנו ביקורות ולכם אין תשובות 

 

נגמרה לנו הסבלנות לשמוע הבטחות …”

 

 

 

 

 

* ניצן לצפות בנספחים בתוך קובץ הפעולה *

FacebookEmailTelegramWhatsApp
  • גילאים

    חבריא א'

  • קטגוריה

    אחריות

  • סוג הפעילות

    פעולות

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא