fbpx
חפש:

דוגמא אישית כדרך חינוך

דוגמא אישית כדרך חינוך

 

מטרת הפעולה:

 

המדריכים יבינו שעיקר החינוך למידות ומעשים הוא על ידי דוגמא אישית, “כמים הפנים לפנים”.

 

 

מבנה הפעולה:

 

א. אז מה אתם עושים?

 

ב. שימוש תלמידי חכמים

 

ג. סיכום

 

 

מהלך הפעולה:

 

א. אז מה אתם עושים?

 

נפזר סיטואציות שקורות למדריכים ביום יום (נספח 1) נותנים לכמה מדריכים לקרוא ושואלים ביחד שאלות:

 

# האם מישהו נתקל בסיטואציה דומה?

 

# איך הסיטואציה גרמה לך להרגיש?

 

# אם כן, מה הוא עשה?

 

 

ראינו שבכל אחד משלושת המקרים היה קשה לגרום לשינוי מתוך החניך עצמו, וכן המדריכים יעידו שנתקלו בסיטואציות

 

דומות ושונות, בהם ניסוי לגרום לחניך לעשות שינוי בעצמו ונכשלו. נפזר על הרצפה משפטים (נספח 2). נעשה סבב ונשאל

 

כל מדריך עם איזה משפט הוא הכי מזדהה, ואם יש לו דוגמא לכך. כעת נחזור לסיטואציות ונבקש מהמדריכים להעלות

 

רעיונות ודרכי פעולה שונים, כדי לפתור את הקונפליקטים שהוצגו.

 

 

ב. שימוש תלמידי חכמים

 

נקרא את הקטע (נספח 3) יחד עם המדריכים.

 

ר’ לייב טוען שהדרך הכי טובה שהייתה לו ללמוד תורה מרבו היא לראות איך היה גורב את גרביו ופושט אותם. בשימוש

 

תלמידי חכמים ישנו כלל גדול בחינוך. יותר מסך השיעורים, השיחות והלימודים שהרב נותן, הדרך שחז”ל מדריכים אותנו

 

להפוך להיות תלמידים באמת, כאלו שיכולים להיות ממשיכי הדרך וכאלו שיודעים לקחת את התורה בצורה בריאה, זוהי

 

דרך שימוש תלמידי חכמים, ‘גדול שימושה יותר מלימודה’ (שזהו אחד מ48 דברים שהתורה נקנית בהם).

 

 

ג. סיכום

 

ראינו שלנסות לגרום לחניך לשנות את דרכיו ולהתקדם ע”י עצות מעשיות ותוכחה לא תמיד עובד ואף עשוי לעשות את

 

הפעולה ההפוכה, המשכנו בסיפור על ר’ לייב, תלמידו של המגיד ממזריטש שהיה לומד ממנו תורה (=דרך ארץ ומידות) ע”י

 

הפעולות הכי קטנות ויומיומיות כמו גריבת גרביים. בסיפור זה ר’ לייב רצה להדגיש שהתורה היא לא לימוד יבש, אלא היא

 

דרך חיים שניכרת באדם התורני בכל מעשיו ודרכי פעולתו בעולם. וכבר נכתב בפרקי אבות שאחת מהדרכים לקניין תורה

 

היא “שימוש חכמים” (אבות פרק ו’, משנה ו’), השהייה עם תלמידי חכמים בשעות היממה מלמדת ומחכימה לא פחות

 

משיעור תורה ולעיתים אף יותר. להבדיל המדריך, ע”י כך שהחניכים נושאים את עינייהם אליו, בהכרח הופך לאישיות

 

לדוגמא עבורם, וע”י כך שהוא מפנים את זה, הוא יכול לגרום לשינויים רבים.

 

 

הסיפור הגדול הוא היכולת להיות מקרין של ערכים ולא רק מדבר עליהם, להיות אדם שהוא בטבעיות ובהליכות חייו כזה

 

שאנשים רוצים ללמוד ממנו.

 

 

חזקו חברים.

 

 

 

 

* ניתן לצפות בנספחים בתוך קובץ הפעולה *

FacebookEmailTelegramWhatsApp
  • גילאים

    חבריא ב'

  • קטגוריה

    דוגמא אישית

  • סוג הפעילות

    פעולות

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא