נפתח בשאלה – למה אנחנו צריכים חוקים? חוקי תורה וחוקי מדינה. לחילופין או בנוסף אפשר לעשות סבב של איזו מגבלה שהמדינה או ההלכה (לא חייבים למי שלא רוצה להיכנס לסוגייה של גבולות ההלכה) דורשים הייתי מבטל? (רישיון מגיל 14, מותר להוריד סרטים באינטרנט, לעשות רעש בסניף אחרי 23 וכדומה).
נצפה ביחד בסרטון: הרמזור
נעבד:
אפשר לסיים בקטע 'המעקה' של יעקב הכט:
נניח שאקח קבוצת אנשים אל גג בניין גבוה ללא מעקה. יהיו שם מחשבים, פינות יצירה, שולחנות עבודה ועוד אפשרויות פעילות רבות. ואז אומר להם שהם חופשיים לפעול כרצונם. האם הם ינצלו את החופש, את האפשרות ליצור? – כנראה שלא. מן הסתם הם יצטופפו במרכז הגג ויתמקדו בעובדה שאין מעקה. מדי פעם חלק מהם יתקרבו אל הקצה כדי לראות את הגובה ולאמוד את אפשרות הנפילה.
עכשיו, בואו נחשוב על אותם אנשים על אותו גג, אך הפעם עם מעקה בטוח ויציב. דווקא אז, הם לא יקדישו למעקה כל מחשבה אלא ינועו בחופשיות על הגג ויפעלו כרצונם. הגבולות, שמרבים כל-כך לדון בהם ולדאוג לקיומם, הם כמו אותו מעקה. בהעדרם, אין אפשרות לפעול. אך כאשר הם קיימים, ברורים ומוסכמים, שוב אין צורך לחשוב עליהם או לייחס להם חשיבות.
חבריא א'
אחריות
פרוייקטים
אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.
מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.
על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.