מרכז הדרכה


Page description Goes Here...



חפש/י לפי סינון את הנושא ואת הסוג הפעילות הרצויה


  • התמודדות עם קשיים לגילאי ז-ט 15/09/2014

    לימוד משותף על תפילת \'אחינו כל בית ישראל\' והכוונה להתמודדות עם קשיים

  • א-לוהים, תעשה שהם יפחדו: תרצה אתר לגילאי ג-ו 15/09/2014

    שיר המבטא התמודדות עם פחדים כתוצאה מאירוע טראומתי או מלחמתי.

  • דוד וגוליית: קטע בנושא שליחות לגילאי ג-ו 15/09/2014

    קטע קצר בנושא השליחות וגילוי הכוחות באדם

  • כיצד ליצור אוירת קשב לגילאי ז-ט 15/09/2014

    מדריך קצר ובו כללי עשה ולא תעשה ליצירת קשב ואמון בין המדריך לקבוצה ובין המדריך לחניך

  • כוחה של קבוצה לגילאי ז-ט 15/09/2014

    מתודה טובה לפתיחת דיון בנושא כוחה של קבוצה במרחב הסביבתי.

  • שתיקה פותרת ומונעת בעיות לגילאי ג-ו 27/09/2014

    שתיקה פותרת בעיות

  • עין טובה על החיים שלי לגילאי ג-ו 29/09/2014

    מתי בפעם האחרונה יצא לכם לחשוב על החיים ולחייך? להסתכל על היום שהיה ולהגיד לעצמי כמה שהחיים שלי טובים ומחייכים? הפעולה הזו נועדה בדיוק בשביל להיזכר בכמה שהעולם טוב וכמה החיים שלנו יפים(:

  • למה להתפלל? לגילאי ז-ט 30/09/2014

    החניכים ישאלו את עצמם את השאלה למה הם מתפללים ויגיעו בעצמם לתשובות.

  • סמלי התנועה לגילאי ג-ו 01/10/2014

    הפעולה עוסקת בחשיבות של סמלים באופן כללי, ובמשמעותם של סמלי התנועה: סיסמת התנועה, המנון התנועה וסמל התנועה

  • להסתכל על התמונה המלאה לגילאי ג-ו 05/10/2014

    החניכים יבינו שצריך להסתכל על התמונה במלואה.

  • איך מטיילים בחול המועד סוכות? לגילאי י-יב 13/10/2014

    הנחיות למסע סוכות תשע\"ה מאת הרב ש.י ויצן, רב התנועה

  • צ\'ופרים למסעות לגילאי ג-ו 14/10/2014

    צ\'ופרים חמודים למסעות ומחנות

  • ערב אחרי החגים לגילאי ג-ו 25/10/2014

    לכל חג יש משחק שמתאים לו! בהצלחה:)

  • להגיע ליעד בלי ליפול מהמייאשים אותנו לגילאי ג-ו 02/11/2014

    להגיע ליעד בלי להקשיב לקולות שאין לנו סיכוי, לא להתייאש. הסיפור של הצפרדע החרשת.

  • שיתוף פעולה לגילאי ג-ו 03/11/2014

    פעולה כיפית מאווווד עם מסר קל וחיוני לקבוצה בעיקר קבוצה גדולה(של 20 חניכים ומעלה). צריך להביא הרבה חפצים.

  • מדוע השנה לא נשתתף בעצרת לזכר רה\"מ רבין? לגילאי י-יב 08/11/2014

    שאול דה-מלאך, מזכ\"ל התנועה, מסביר את ההחלטה להיעדר מעצרת תנועת הנוער לזכר רה\"מ רבין ז\"ל

  • מסך הברזל / אהוד בנאי לגילאי ז-ט 16/11/2014

    השיר מתאר את ההשתלטות של הטכנולוגיה ובפרט הטלויזיה עלינו, ההתמכרות וקהות החושים שהיא גורמת.

  • הכל עד לכאן / עמיר בניון לגילאי י-יב 16/11/2014

    השיר מתאר את ההתנגשות שיש בין האדם החיצוני- האגו, לאדם הפנימי הישר. אם אתם רוצים לאתגר את הראש והלב עם האינדיבידואל שלכם- מוזמנים לצלול לשיר...

  • הופעת מילואים / אהוד בנאי לגילאי ג-ו 16/11/2014

    אהוד בנאי מספר על חוויה עוצמתית בה הוא מגיע כדי להופיע בפני חיילים. החיילים שהוא רואה מולו לוקחים אותו למקום חזק ומשמעותי. הוא מחליט להישאר בתוך החוויה...

  • עבדים / ברי סחרוף לגילאי ז-ט 16/11/2014

    השיר מדבר על עבדות. התמכרות. נק\' מעניינת שבסוף השיר הוא פונה לקב\"ה ושואל אותו ממה אנשים רוצים להיות חופשיים?

  • בין קירות ביתי - עידן רייכל לגילאי ז-ט 16/11/2014

    השיר מדבר על אדם שבוחר להסתגר בקירות ביתו ולא להיחשף לעולם שבחוץ. התוצאה הנובעת מהמציאות הזאת היא שהוא לא נפגע ומצליח לשמור עצמו מהאורב בפתח, אך בו בזמן הוא מפסיד את היכולת להיפתח לדברים טובים- הפרח שאולי יפרח...

  • המסע לארץ ישראל / שלמה גרוניך ומקהלת שבא לגילאי ג-ו 16/11/2014

    המסע של יהודי אתיופיה לארץ ישראל מבטא את ההתמסרות לערכים ואת ביטול האינדיבידואל למען ארץ ישראל וירושלים.

  • חיית הברזל / מאיר אריאל לגילאי ז-ט 16/11/2014

    מאיר אריאל כותב על התקופה שלנו ומנסה לאפיין אותה. בשיר הוא פונה אלינו לשים לב למציאות שבה אנחנו חיים ולהתנהג על פי הערכים שלנו.

  • שירים פשוטים / שלמה גרוניך לגילאי ז-ט 16/11/2014

    השיר מעלה דילמות של אמנים- האם לייצר תרבות גבוהה או תרבות להמונים? מהי התרבות של היום? מה מאפיין תרבות גבוהה?

  • יש שמיים מעלי / אביתר בנאי ואביב גפן לגילאי י-יב 16/11/2014

    בשיר יש שאיפה לחבר בין המציאות לבין האמת, להגיע להרמוניה. הידיעה והאמת הן שיש שמיים מעלי, והשאיפה הפנימית היא להגיע למצב שהשמיים יהיו בתוכנו. שנרגיש אותו בכל צעד.

  • ערב גיבורים לגילאי ג-ו 18/12/2014

    בפעולה זאת נכיר גיבורים שבנו את מדינתינו ונלחמו בחירוף נפש -הל\"ה. ביחד עם הוואי והנאה

  • כוחו של מנהיג לגילאי ז-ט 30/12/2014

    החניכים יחשפו וידונו בכוחו של המנהיג לשנות מציאות ועם זאת לנצלה באופן לא ראוי.

  • גבולות האחריות לגילאי ז-ט 30/12/2014

    החניכים יתעמתו ויבינו כי גם בלקיחת האחריות ישנם גבולות וילמדו להציב אותם במקום הנכון.

  • אמונה- שכל או רגש? לגילאי ז-ט 30/12/2014

    החניכים ידונו במושג האמונה בכלים של שכל ורגש ויגיעו להבנה כי זה משהו שנמצא מעבר לזה.

  • אמונה עיוורת לגילאי ז-ט 30/12/2014

    החניכים יחוו אמונה עיוורת וינתחו היכן היא מנחה את ההתנהגויות בחיים שלהם.

  • להיות אני לגילאי ז-ט 30/12/2014

    החניכים ינסו לחשוף את עצמם לפני הקבוצה וידונו בגבולות החשיפה האישית והמסוגלות להיות כנים עם עצמם.

  • בחירות בחיים לגילאי ז-ט 30/12/2014

    החניכים יבינו כי הבחירות שלהם משקפות את עולם הערכים שלהם והן יקדמו אותם למטרה אליה הם שואפים.

  • היחס לסביבה לגילאי ז-ט 30/12/2014

    החניכים יהיו עירניים יותר כלפי הסביבה בה הם נמצאים ויראו זאת כחלק מהערכי היסוד

  • קודש וחול לגילאי ז-ט 30/12/2014

    החניכים יחוו ויפתחו חשיבה לגבי הקשר שבין קודש וחול במובן האידאלי ובמובן היומיומי.

  • צניעות וגבולות לגילאי ז-ט 30/12/2014

    החניכים יחוו את הצבת הגבולות כדבר שמקדם אל המטרה, ובתוך כך יסתכלו על נושא הצניעות בעיניים אלו.

  • עמידה על העקרונות לגילאי ז-ט 27/01/2015

    החניכים משחקים משחקים המצריכים מהם להגן על דברים מסויימים, נספר להם סיפור ונסכם להם. פעולה ממש כיפית וחשובה לכול אדם בעולם.

  • תחרות וקבוצות לגילאי ג-ו 10/02/2015

    3 משחקי תחרות בין קבוצות , הצגת ומסר שהחניכים מציגים, דיון..

  • הלגיטימציה של החול/הרב חיים נבון לגילאי י-יב 13/03/2015

    הרב חיים נבון מנתח את יחסו החיובי של הרב סולובייצ'יק לעולם החול, ומסביר על החשיבות והלגיטימיות של העולם הזה. (הרב חיים נבון הוא רב קהית השמשוני במודיעין ומלמד תורה במוסדות רבים).

  • ילדים רק קודש/הרב שלמה אבינר לגילאי י-יב 13/03/2015

    הרב שלמה אבינר מסביר למה לדעתו ילדים ובני נוער צריכים לעסוק רק בלימודי קודש במסגרת לימודיהם, ולימודי חול הם לגיטימיים - אם בכלל - רק בגיל מבוגר. (הרב שלמה אבינר הוא רב היישוב בית אל א', ראש ישיבת עטרת כהנים ומראשי רבני צהר).

  • אחרי קריסת החממות/ ד"ר ברוך כהנא לגילאי י-יב 13/03/2015

    חינוך דתי בעולם הפוסט מודרני - הפסיכולוג הדתי ד"ר ברוך כהנא מנתח את עולם החינוך הדתי בדור שבו אין אמת אחת ברורה וקבלת הסמכות של דמות המחנך או הרב לא ברורה מאליה. לאחר הניתוח הוא מציע כיווני חשיבה ועשייה בתחום החינוכי בעולם כזה. (ד"ר ברוך כהנא הוא פסי

  • על שתי זהויות שגויות ועוד אחת: סובלנות, וודאות ואמת/ הרב ד"ר מיכאל אברהם לגילאי י-יב 13/03/2015

    הרב מיכאל אברהם מסביר את ההבדל בין סובלנות לפלורליזם ובין וודאות לבין אמת. (הרב ד"ר מיכאל אברהם הוא ראש הכולל באוניברסיטת בר אילן, ד"ר לפיזיקה ופילוסוף).

  • המסע אל עצמי/ הרב יעקב נגן לגילאי י-יב 13/03/2015

    הרב יעקב נגן כותב על החשיבות שבגילוי העצמיות האישית של כל אחד, ועל ההבדל בין העצמיות ביהדות לבין העצמיות בתרבויות המזרח. (הרב ד"ר יעקב נגן הוא ר"מ בישיבת עתניאל).

  • חינוך לתודעת הנני/ הרב יונה גודמן לגילאי י-יב 13/03/2015

    הרב יונה גודמן כותב על החינוך לתודעה של הנני, של מסירות נפש למען עם ישראל ומוכנות לשליחות למען הקב"ה והאומה. (הרב יונה גודמן הוא ראש תחום חינוך אמוני במכללת 'אורות ישראל' באלקנה, ולשעבר מזכ"ל תנועת בני עקיבא).

  • תרבות עכשיו/ הרב מרדכי ורדי לגילאי י-יב 13/03/2015

    הרב מרדכי ורדי כותב על החשיבות שבפיתוח תרבות יהודית מקורית, ועל היחס לצריכת תרבות חילונית. (הרב מרדכי ורדי הוא רב היישוב ראש צורים שבגוש עציון רב בית המדרש וראש מגמת תסריטאות בבית הספר לקולנוע 'מעלה')

  • צריכת תרבות חילונית/ הרב יובל שרלו לגילאי י-יב 13/03/2015

    הרב שרלו עונה לשאלה בנושא צריכת תרבות חול חילונית. (הרב יובל שרלו הוא ראש ישיבת ההסדר 'אורות שאול' בכפר בתיה)

  • פרקים במשנתו העיונית של הרב קוק/ הרב ישעיהו הדרי לגילאי י-יב 13/03/2015

    הרב ישעיהו הדרי מנתח את יחסו של הרב קוק לאמנות ויצירה (הרב ישעיהו הדרי הוא נשיא ישיבת 'הכותל').

  • תורה וחיים/ הרב שלמה ריסקין לגילאי י-יב 13/03/2015

    הרב שלמה ריסקין כותב על היחס בין התורה לבין החיים, בהקשר של גיוס בני ישיבות. (הרב שלמה ריסקין הוא רב העיר אפרת וראש מוסדות "אור תורה סטון").

  • פלורליזם, פנטיזם, כלליות/ הרב יוסף קלנר לגילאי י-יב 13/03/2015

    קטע מהפרק הראשון בספרו של הרב יוסף קלנר שעוסק בקריטריון לאמת ובקריטריון למוסר (הרב קלנר הוא רב בישיבה הגבוהה 'בני דוד' בעלי).

  • "חסר גלגל? אני הגלגל!" לגילאי י-יב 13/03/2015

    זאב ז'בוטינסקי כותב על יוסף טרומפלדור, גיבור תל חי, ועל ההגדרה שלו למושג 'חלוץ'.

  • איך נהייתי סופר?/ הרב חיים סבתו לגילאי י-יב 13/03/2015

    הרב חיים סבתו מספר על הרגע שבו הוא החליט להיות סופר, ועל חוויות הכתיבה שלו. (הרב חיים סבתו הוא סופר, ור"מ בישיבת ההסדר 'ברכת משה' במעלה אדומים).

  • דרושה מהפכה/ יואב שורק לגילאי י-יב 15/03/2015

    'יואב שורק מנתח את המשבר הדתי וקורא למהפכה רשמית הבנויה על משנה תורנית חינוכית סדורה (יואב שורק הוא עיתונאי ופובליציסט).

  • ועידה לגילאי ג-ו 19/03/2015

    פעולה בנושא הועידה

  • פעולה מהממת על יהונתן פולארד! לגילאי ז-ט 19/03/2015

    פעולה על יהונתן פולארד שמטרתה להגביר את הידע והמודעות אצל החניכות ושהפעולה תגרום להם לפעול בעתיד.. (בעז"ה שלא יהיה צורך.)

  • רעיונות לאוהל עצמאות לגילאי ג-ו 20/04/2015

    חיבור לערכים היהודים של יום העצמאות. לייצר תחושת חג אמיתית ולעורר מחשבה והעמקת התודעה בעניין קדושתו של היום וערכה של מדינת ישראל.

  • אורות גבוהים לגילאי ז-ט 20/04/2015

    יום העצמאות.  החניכים יבינו את תפקידו של עם ישראל ומשמעות הביטוי "אור לגויים".

  • אין לי ארץ אחרת לגילאי ז-ט 20/04/2015

    יום העצמאות.  החניכים יבינו כי ארץ ישראל ועם ישראל תלויים זה בזה, כך שרק מציאות של עמ"י בא"י מפיקה את המירב משניהם.

  • איזו מדינה מיוחדת במינה לגילאי ז-ט 20/04/2015

    יום העצמאות.  החניכים יתייחסו למדינה כחלק מיישום תפקידו של עם ישראל בעולם.

  • משחקי המלוכה לגילאי ז-ט 20/04/2015

    יום העצמאות.  החניכים יכירו בחשיבותה של מדינת ישראל גם בתקופת שלטון זמני שלילי.

  • עמוד שדרה לגילאי ז-ט 03/05/2015

    פעולה מקורית

  • פעולה לל''ג בעומר - אהבת חינם ולא שנאת חינם לגילאי ג-ו 05/05/2015

    פעולה המלמדת את החניכים על אהבת חינם ועל כמה רעה היא שנאה

  • רואים רחוק רואים שקוף פעולה ראשונה לגילאי י-יב 14/05/2015

    החניכים יבחינו בקיומם של עומק ורדידות בעולם ביחס לתחומים שונים.

  • רואים רחוק רואים שקוף פעולה שניה לגילאי י-יב 14/05/2015

    החניכים יבחנו את חייהם ביחס לרדידות ולעומק וישפטו אם המינון הנוכחי נכון ומתאים להם.

  • רואים רחוק רואים שקוף פעולה שלישית לגילאי י-יב 14/05/2015

    החניכים יכירו את המרכיבים הקיימים בקשר שלהם עם הסביבה.

  • רואים רחוק רואים שקוף פעולה רביעית לסיכום לגילאי י-יב 14/05/2015

    החניכים ילמדו כיצד להפוך את החיים לעמוקים וכיצד לחוות קשרים עמוקים, תוך התמקדות

  • מערך 'אמת או חובה' לגילאי ז-ט 19/05/2015

    מערך בנושא אמת ושקר מתוך נושא "ופניהם איש אל אחיו", חודש ארגון תשע"א

  • פעולה על התמודדות עם כעס לגילאי ז-ט 10/07/2015

    פעולה לשבת על התמודדות עם כעס ביום יום

  • פעולה על ניצול זמן לגילאי ז-ט 10/07/2015

    פעולה על ניצול זמן + טיפים מעשיים

  • מערך חודש אלול פעולה 1 לגילאי ג-ו 23/07/2015

  • מערך חודש אלול פעולה 2 לגילאי ג-ו 23/07/2015

    פעולה מקורית שקיבלנו מצוות עזרא רחובות!

  • מערך חודש אלול פעולה 3 לגילאי ג-ו 23/07/2015

  • מערך חודש אלול פעולה 2 לגילאי ג-ו 04/09/2015

    נושא: תפילה

  • לאחר אסיפת הכיתה לגילאי ג-ו 11/10/2015

    סיפור לאחר אסיפת הכיתה אסתר קליין

  • נושא: בין אדם לחברו תת נושא: אחדות וגיבוש, לחץ חברתי, כבוד הזולת, אחריות לגילאי ג-ו 16/11/2015

    פעולה עוסקת באחדות. בכל חברה ישנם ילדים שנדחקים לשוליים וסובלים מקשיים חברתיים, עלינו כחברה לקחת אחריות על ילדים אלו ברגישות רבה.

  • פעולה על נתינה לגילאי ג-ו 18/12/2015

    פעולה על נתינה

  • המכתבים של אודי וערן לגילאי ז-ט 25/12/2015

    המכתב של אודי

  • ערב קרמבו לגילאי ז-ט 08/01/2016

    ערב קרמבו שווה ביותר- מתאים המיוחד לחורף!

  • ערב שיא לגילאי ג-ו 15/01/2016

    ערב עוסק באחדות וגיבוש. משחקים לערב חוויתי בנושא שיאים.

  • תורה עם דרך ארץ: מערך לחבריא ב' לגילאי ז-ט 11/02/2016

    חוברת מערך הפעילות לחבריא ב', שממשיך את הנושאים בהם עסקנו בשבתות ההנהגה

  • מערך עזראיות: חבריא א' לגילאי ג-ו 11/02/2016

    חוברת מערך הפעילות לחבריא א', שממשיך את הנושאים בהם עסקנו בשבתות ההנהגה

  • משמעות החיים -לאן אנחנו רצים?! לגילאי ז-ט 03/03/2016

    פעולה מדהימה וכיפית . מומלץ מאוד

  • צ'ופר לל"ג בעומר לגילאי ג-ו 24/05/2016

    צ'ופר לל"ג בעומר

  • לדון כל אדם לכף זכות לגילאי י-יב 15/06/2016

    הפעולה עוסקת באופן מקיף בחשיבות של אחדות עמנו ובהסתכלות אחרת עלינו ועל אחינו.

  • "זה בידיים שלי לגילאי ג-ו 14/07/2016

    מטרת הפעולה: שהחניכים יבינו שיש להם בחירה מה לעשות ולהגיד כלומר זה ביידים שלהם וכל מעשה או אמירה יכול לשנות את המציאות.

  • פעולת פתיחה לגילאי ג-ו 24/08/2016

    פעולת פתיחה.. עושים להם סוג של מטמון עם כל מיני פעילויות שקשורות לתנועה.. ואחרי זה הם מגיעים לסניף ושם המדריכים מחכים להם ומשחקים משחקי היכרויות... אנחנו עשינו גם עם אוכל

  • מסעות לגילאי ג-ו 08/10/2016

    צ'ופר

  • תודעת שליחות לגילאי י-יב 13/10/2016

    יחידה על תודעת שליחות וכוחה בגילוי כוחותיו של האדם

  • שו"ת: איך מעבירים דיון? לגילאי י-יב 03/01/2017

    שאלה שנשאל רכז ההדרכה של אזור מר"צ בנושא יצירת דיון מועיל

  • אהבה לגילאי ז-ט 08/01/2017

    צו'פר יפה

  • משחקים לגילאי ג-ו 29/01/2017

    משהו מזמזם שיר וצריך לגלות איזה שיר הוא מזמזם יש לכל בן אדם 3 היזדמנויות לנחש

  • חשיבות התורה לגילאי ג-ו 27/02/2017

    בפעולה החניכים ילמדו על משמעות לימוד התורה

  • שמירת הלשון לגילאי ג-ו 01/03/2017

    משחקים בנושא שמירת הלשון

  • עוז כדרך חיים תורנית לגילאי ז-ט 19/03/2017

    עוז כדרך חיים הנצרכת בכל מקום בחיינו , כהוכחה לזה מראים איך הוא בא לידי ביטוי דרך חיי תורה עם דרך ארץ

  • אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו לגילאי ג-ו 19/03/2017

    אל תסתכל אלא במה שיש בו משחקים: סרדינים, הטבעת

  • הכח של המעשים הקטנים לגילאי ז-ט 19/03/2017

    הכח של המעשים הקטנים

  • התבודדות לגילאי ז-ט 19/03/2017

    התבודדות

  • פראיירים לגילאי ז-ט 19/03/2017

    בואו נהיה פראיירים

  • ערב נוסטלגיה לגילאי ז-ט 19/03/2017

    פעולה לקראת תהליך הכניסה להדרכה

  • דמות המדריך לגילאי ז-ט 19/03/2017

    המחשה לחניכים מה המורכבות בתפקיד המדריך

  • החופש הגדול- גבולות לגילאי ג-ו 19/03/2017

    החופש הגדול- גבולות

  • בינו לבינה לגילאי ז-ט 19/03/2017

    מה זו אהבה?

  • מערך תפילה לגילאי ז-ט 19/03/2017

    5 פעולות על תפילה

  • פרגון לגילאי ז-ט 19/03/2017

    פרגון ממש מחזק את הקבוצה, מתאים במיוחד לקראת חודש ארגון

  • יוזמה ואחריות לגילאי ז-ט 19/03/2017

    בלי יוזמה ואחריות יהיה מאוד קשה לפעול כקבוצה

  • נתינה לגילאי ג-ו 31/03/2017

    נתינה

יש לשייך את הפעולה לקטגוריות ונושאים המתאימים ביותר

    מתאים לשבת פעילות חוץ
    פעילות פנים

    חזרה למעלה

     

    משתמש קיים

    התחבר כ - הורה בוגר

    אחד הפרטים אינו נכון

    הורה חדש

    אני - אב אם