כאשר מוטלת עלינו משימה להרים אירוע או טיול סניפי, חשוב לזכור שתכנון נכון הוא המפתח המרכזי להצלחת האירוע. טיפ קטן לתכנון נכון – להתחיל מהסוף, הן מבחינה כרונולוגית (לו"ז) והן מבחינה מהותית (תוכן). לדוגמה: אם אנחנו צריכים להרים שוק פורים, צריך לחשוב מה המטרה הסופית שלנו: חוויה לחניכי הסניף? לילדי השכונה? איסוף תרומות לנזקקים? גיבוש סניפי/קבוצתי/צוותי? על פי המטרות שנגדיר, נבין איך נכון להמשיך ולתכנן. האם להשקיע במקום גדול או מספיק מקום קטן יותר? האם כדאי להביא דוכנים למכירת ספרים/דיסקים/צעצועים/בגדים או שעדיף להשקיע בתחנות הפעלה ייחודיות?
אם אנחנו רוצים לתכנן מסע פסח, נתחיל לתכנן את הלו"ז מהסוף – מתי צריך להיות חזרה בבית? ואחורה, כמה זמן הנסיעה מסוף המסלול? לפי זה איזה אורך מסלול? האם יש זמן לעצור בפארק למנגל או פעילות אחרת? מתי צריך לקום בבוקר? מתי צריך ללכת לישון? וכו' עד שעת היציאה מהסניף.
כשמתחילים מהסוף קל יותר לתכנן זמנים בצורה נכונה, והתוכן משרת את המטרות שהגדרנו.
בהצלחה!
נושא השאלה נושא השאלה נושא השאלה נושא השאלה 23 קטגוריה 2