עזריאל - דמות המדריך האידיאלי

Page description Goes Here...

עזריאל הוא המודל שפותח במחלקת הדרכה לפני כחמש שנים, מתוך אמונה שמנהיג הרוצה להיות אדם משמעותי בשביל חניכיו וסביבתו צריך לשאוף להתקדמות ולהתגדלות בשישה תחומים: בנית קבוצה, תהליך חינוכי, התעצמות בצוות, אישיות לדוגמא, דוגמא אישית ותנועתיות. המנהיגים הנכנסים בתנועה עוברים תהליך בו הם לומדים על כל אחד מהתחומים בצורה פרטנית:
  • תנועתיות: נושא המועבר במסעות ובמחנות התנועתיים ובייחוד במסע גרעין.
 
  • דוגמא אישית ואישיות לדוגמא: נושא הנלמד בסמינריון הכשרת מנהיגות.
 
  • בנית קבוצה: נלמדת בשבת הנהגה בשנה הראשונה להדרכה.
 
  • תהליך חינוכי: נלמד בשבת הנהגה בשנה השניה להדרכה.
 
  • התעצמות בצוות: מועבר בסניפים על ידי המרכזת בישיבות צוות.
אשיות-לדוגמא
אשיות לדוגמא המדריך יהיה אדם בעל רף תורני וערכי גבוה, בעל ענווה מחד ושאיפות גדולות מאידך. המדריך ישאף לחיות חיים בעלי משמעות ולהות אדם יצירתי, חושב ומתפתח כל העת. המדריך יהיה דמות המשפיעה לחיוב על הסובבים אותו.
מחנך
מחנך המדריך יבנה תהליך חינוכי עמוק המותאם לחניכיו ולצרכיהם הערכיים, ויטמיע אותו בקבוצה באמצעות פעילויות והעשרה במסגרת זמן הפילות התנועתי.
עבודת-צוות
עבודת צוות המדריך ייקח חלק פעיל ואיכותי בצוות ההדרכה הן מבחינת לקיחת אחריות ונוכחות והן מבחינת הווי, עשייה וחשיבה.
פרט
פרט המדריך ידאג לפרט בקבוצה ויעצים אותו בתוך הקבוצה ומחוצה לה. המדריך יפתח קשר אישי אמיתי עם כל חניך ויעזור לו למצוא את מקומו ותפקידו בקבוצה
קבוצה
קבוצה המדריך העזראי יבנה קבוצה מגובשת ומלוכדת, ויצור מסגרת נכונה תוך הסתכלות לטווח ארוך. במשך הדרכתו יעביר המדריך את קבוצתו תהליכים חינוכיים ע"י חוויה, למידה והתחדשות.
תנועתיות
תנועתיות המדריך יכיר, יבין ןיאמין בחזון התנועה - ויכוון את צעדיו לפיו בתנועה ומחוצה לה. הוא יהיה מחובר לנעשה בתנועה ולתהליכים העוברים בה ויהיה שותף במפעלים התנועתיים.

חזרה למעלה

 

משתמש קיים

התחבר כ - הורה בוגר

אחד הפרטים אינו נכון

הורה חדש

אני - אב אם