חפש:

יופי - בעיני המסתכל

יופי- בעיני המסתכל

 

 

 

 

מטרת הפעולה:

 

החניך יבחר לראות את היופי בכל דבר בעולם.

 

 

מבנה הפעולה:

 

א. הגדרות שונות ליופי

 

ב. יופי, הרגל ושינוי

 

ג. אנחנו בוחרים!

 

ד. סיכום

 

 

מהלך הפעולה:

 

א. הגדרות שונות ליופי

 

אפשרות א: מביאים חפצים ותמונות שונות, לדוגמא: צילום של שקיעה, כיפה מיוחדת, בגד, אגרטל, ציור, תמונת קיר

 

מרהיבה, פרח יפהפה וכו'

 

 

אפשרות ב: מביאים מספר חפצים מאותו עולם תוכן (רק תמונות נוף / רק בגדים / רק רהיטים וכו')

 

 

כל חניך מקבל דף דירוג (נספח 1) ועליו לדרג את החפצים מהכי יפה ועד הכי פחות יפה. לאחר מכן על החניכים לסדר יחד

 

את החפצים בטור מהחפץ היפה ביותר לחפץ שהכי פחות יפה בהחלטה קבוצתית. בזמן המשימה הקבוצתית יהיו ויכוחים

 

רבים, כי לכל אחד הגדרות שונות, וטעם שונה. הדירוג הקבוצתי יהיה שונה ממה שכל אחד ואחד דירג בעצמו. לכל אחד יש

 

את מה שהוא מגדיר "יפה" ו"מכוער", יש דברים שמקובלים גם על קבוצה, ויש מקרים שהפרט מקבל את החלטת הקבוצה

 

מרות שלדעתו הדבר אינו יפה (כמו באופנה שמשתנה וכופה את עצמה על ציבור רחב).

 

 

*במידה והפעולה מתבצעת בשבת נבצע רק את החלק הקבוצתי, אך נשאל את החניכים האם יש מישהו שהיה מדרג את

 

הדברים אחרת, ונבקש ממנו להדגים.

 

 

ב. יופי, הרגל ושינוי.

 

על טעם ועל ריח – תחרות טעימות בין חניכים שעיניהם מכוסות: לימון, קוטג', מלפפון, סוכריית טופי, שוקולד מריר,

 

מטבוחה, חומוס וכו' (לשים לב שאם אתם מביאים דברים חלביים שהחניכים לא יהיה בשריים, או שישתתפו רק מי שיכולים

 

לטעום גם חלבי). כל חניך מגיב אחרת לטעמים השונים, יש מי שאוהב מתוק ויש חמוץ. יש מי שבילדותו לא אכל ירק מסויים

 

וזה לא היה לו טעים ובהמשך חייו זה השתנה והוא אוכל את המאכל בשמחה ובתיאבון.

 

 

דיון:

 

# איך זה שאנשים אוהבים מאכלים שונים?

 

# מי מאיתנו לא אהב מאכל מסויים ועכשיו הוא כן אוהב או להיפך?

 

# האם זה עניין של הרגל-ילדות מהבית, לדוג': עדת הספרדים נוטים לאהוב מאכלים חריפים?

 

# לכל אחד מתאים משהו שונה, אחד אוהב יותר מלוח, השני יותר מתוק.

 

# טעם יכול להשתנות. עובדה שפעם לא אהבתי קוטג', היום כן?

 

 

כך גם בנושא היופי. הורגלנו בלבוש מסוים, בהבחנה מסוימת מה יפה ונחמד לעין ומה לא. כל אחד רואה דברים באופן

 

מסוים ובפרשנות אישית. יופי הוא טעם שיכול להשתנות, זאת ניתן להסיק מהאופנות המשתנות. האופנה של פעם נראית

 

בעיני רבים כמיושנת ומכוערת, והאופנה החדישה, נראית הכי יפה והכי 'מתאימה' כביכול, אלא שגם לזה עינינו התרגלה

 

לראות ברחוב ובחברה.

 

 

ג. אנחנו בוחרים!

 

מעבירים קופסא בין החניכים, ובתוכה מראה קטנה. לחניכים אסור לדעת מה יש בקופסא מראש. כל חניך שבידו הקופסא

 

צריך לומר את חוות דעתו על מה שהוא רואה, בלי ששאר החניכים יבינו מה יש בה. נסכם לאחר מכן:  כשאנו מסתכלים על

 

עצמנו, כמו לכל אדם – יש יתרונות ויש חסרונות. יש חניך שרואה את עצמו כחסר מזל, וכמה שהוא דפוק ו'לא יוצלח', ויש

 

חניך שרואה את תכונותיו הטובות ויכולותיו. לחניך חסר המזל יש יכולות ותכונות טובות. לחניך שרואה את תכונותיו הטובות

 

יש חסרונות. הכל תלוי מה האדם מדגיש ב עצמו ואיך בוחר להביט במציאות. כך גם ביופי, אדם שבוחר להביט בטוב וביופי

 

שבמציאות – אין זה אומר שמתעלם מהרע והמכוער. את היופי, החיוביות והטוב נבחר להדגיש! את המכוער, השליליות

 

והרע נלמד איך לייפות, להקטין (לקחת בפרופורציות), ולהיבנות לכיוון חיובי ויפה יותר.

 

 

מביאים ציור שצייר ילד קטן (אם יש לכם מאח/ות שלכם, או שתציירו בעצמכם).

 

 

דיון קצר על הציור:

 

# מי חושב שהציור יפה?

 

# מי היה תולה את הציור אצלו בבית?

 

# איך זה שאמא מתרגשת מציור כזה שהילד הקטן מביא מהגן?

 

# מה היופי שאמא מוצאת בציור?

 

 

זה הציור של הילד שלה, לכן זה יפה! האמא רואה את העומק, את הכוונות של הילד, את ההשקעה, את הפנימיות שבאה

 

לידי ביטוי בקישקושים הצבעוניים אז בעיניה זה יפה,היא שמחה לקשט בציור הזה את המקרר שלה.

 

 

ד. סיכום

 

"אמר רבי יוחנן, שלשה חינות הן: חן מקום על יושביו, חן אשה על בעלה, חן מקח על מקחו. "(סוטה דף מז ע"א)

 

 

הקב"ה נתן חן המקום על יושביו, כל שבט היה מרוצה מהנחלה שניתנה לו, ראה את המעלות שלה. חן מקח על לוקחו, אדם

 

שקונה משהו או עושה עיסקה, יוצא מרוצה ממנה, רואה את היופי והיתרונות שבה, אחרת אף אחד לא היה קונה שום דבר

 

לעולם כי תמיד יש חסרונות. חן אישה על בעלה, אישה מוצאת חן בעיני בעלה, מבחינתו היא הכי יפה בעולם כי היא הכי

 

מתאימה לו.– מתוך הסתכלות עמוקה ואמיתית אנחנו מוצאים חן, מתחברים ליופי שבדבר. יש לנו בחירה. אם נרצה לראות

 

את היופי, נהיה עמוקים – היופי יתגלה לעיננו. אם נהיה שטחיים – לא נצליח לחשוף את היופי האמיתי של כל הבריאה. אם

 

אנחנו מבינים שיופי הוא התאמה וכך נסתכל על העולם, נמצא בו הרבה יופי אמיתי ולא רק חיצוני וחולף. אם נהיה אנחנו

 

עצמינו מתואמים (לתפקידנו, לאישיותנו, לנשמתנו) נהיה יפים באמת. אם רק נשקיע באביזרים חיצוניים שלכאורה יפים,

 

נאבד את היופי עם האופנה המתחלפת.

 

 

קטע לסיכום:

 

אדריכלו של היקום לעולם אינו חוזר על עצמו.

 

כל יום הוא בריאה חדשה לגמרי.

 

הפק את מירב התועלת מכל יום חדש.

 

(הכיסא הריק)

 

 

פעילות נחמדה לסיכום- עין טובה (נספח 2)

 

 

 

 

* ניתן לצפות בנספחים בתוך קובץ הפעולה *

FacebookEmailTelegramWhatsApp
  • גילאים

    חבריא א'

  • קטגוריה

    התקדמות אישית

  • סוג הפעילות

    פעולות

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

Go up
Youtube

נגישות

  • גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

  • - להחליף צבעוניות של האתר במחלקת הצבעוניות
  • - להגדיל ולהקטין פונטים ללא שבירות עיצוביות
  • - להדגיש כותרות ולינקים בקו מתאר תחתון
  • - ניתן גם לעבוד מקלדת בלבד ולגלוש באתר
  • - ניתן להפעיל מסמך ללא עיצוב כלל
  • - ניתן לאפס הכול לברירת המחדל

ניתן להגיע למקומות עיקריים בקלות ע"י צירופי המקשים הנ"ל

  • ESC מאפס את האינדקס של המסמך ומציב אותו בתפריט ניווט מהיר
  • ALT + i – כיבוי והדלקת מידע זה
  • ALT + m – מעבר מהיר לתפריט הנגישות
  • ALT + s – מעבר לתפריט ניווט מהיר
  • ALT + 1 – חזרה לדף הבית
  • ALT + 2 – מעבר לתפריט הראשי
  • ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא