חפש:

אירוע טו בשבט תשע"ט!

אז מה היה לנו בטו בשבט השנה?

גם השנה, המשכנו את המסורת התנועתית לקיים בטו בשבט יום פעילות משמעותי של תרומה לארץ היפה שלנו. קמנו מוקדם בבוקר ויצאנו 7000 חניכים, חג"סניקים ומדריכים לשישה מוקדי פעילות. היינו בדרום הכרמל, בקיבוץ רגבים, בקיבוץ מצר, וביער עירון. בכל אחד מהמוקדים המתינו לנו אנשי "השומר החדש" והדריכו אותנו איך יוצרים עבודה חקלאית תורמת ומשמעותית. נכנסנו לשטחי העבודה, שם ראינו במו עינינו איך אזורים שלמים של המדינה שלנו מוזנחים ולא מתוחזקים כלל. לקחנו את כלי העבודה והתחלנו לעבוד. עיקר העבודה שלנו היה השבחת כרמי זיתים ושטחי מרעה, כלומר, הורדת כל הקוצים והשיחים הטפילים שמפריעים לעצים להתפתח ולצמוח, הורדת ענפים שמפריעים, וכך כל עץ יוכל למקד את האנרגיות שלו בצמיחה וגידול זיתים ולא במאבק בצמחים הטפילים. בשטחי המרעה הורדנו קוצים ושיחים קשיחים שהבקר לא יכול לאכול, וכך שטח המרעה הופך להיות הרבה יותר מועיל לבקר.

בהמשך היום חלק מהחניכים עשו מסלולים וחלק פעילות הדרכתית לקראת הפרוייקט המיוחד שלנו לשנת המאה "עזראים בשביל ישראל".

בפעילות הבאנו לידי ביטוי איך עזראים הולכים את שביל ישראל וזאת על ידי 4 פרמטרים של מעבר:

• מעבר לשביל – במהלך השנה, נבחר מקומות ומסלולים החורגים ופורצים את התוואי המקורי של שביל ישראל. כתנועה, חשוב לנו לטייל גם במקומות בהם לא עובר השביל – ברמת הגולן, ביהודה ובשומרון.
  • מעבר לשטח – תרומה לשיפור פני השטח – ניקיון, סידור שבילים, בניה אקולוגית בשטח וכד'.
  • מעבר יש מפגש – פוגשים ומכירים את עם ישראל בסביבה. יוזמים מפגשים ושיחות עם אלו שחיים בסביבה, הליכה הפוגשת את החלקים השונים המתגוררים ופועלים בכל רחבי הארץ חשובה ומשמעותית לנו.
  • מעבר לנוף – אם מיישירים מבט, כל רגב אדמה בכל מקום נושא סיפור ותוכן רב. בכל מקום בו נלך נלמד נעמיק ונפגוש את ההיסטוריה הקרובה והרחוקה של המקום, ועל עולם הרוח המקושר איתו, מהתנ"ך והמשנה ועד לסיפורי הגבורה של חיילי ישראל.

בסיכומו של יום נסענו לאמפי-פארק ברעננה לטקס סיום היום והשקה של פרוייקט שביל ישראל, ולהופעה מדהימה של הזמר יונתן רזאל.

היה יום גדוש ועמוס בפעילות משמעותית ותורמת, בחוויה תנועתית עצמתית שתישאר עמנו עוד שנים רבות! תודה רבה לכל מי שלקח חלק והיה שותף ליום הזה!

כתבות נוספות

Go up
Youtube

נגישות

• גודל פונטים

מקרא נגישות

לתאימות מלאה יש להשתמש בדפדפנים כרום ופיירפוקס
למעבר בין אלמנטים בדף לחץ על מקש ה - Tab, לחזרה אחורה לחץ על צרוף המקשים - Shift + Tab

בכלי נגישות זה ניתן לבצע מספר דברים

• ALT + 3 – מעבר לתוכן המרכזי בעמוד
  • ALT + 4 – מעבר לחיפוש כללי
  • ALT + 5 – מעבר לדף יצירת קשר

במידה ועוברים בין דפים באתר המידע לגבי הבחירות שביצענו נשמר וממשיך עם הגולש אל הדף הבא